ANCOM: Traficul poștal s-a redus în 2016, dar valoarea pieței poștale a crescut

Gabriel Bucur 04/09/2017 | 17:48 Ştiri
ANCOM: Traficul poștal s-a redus în 2016, dar valoarea pieței poștale a crescut

Valoarea pieței poștale din România a crescut, în 2016, cu peste 8%, deși, în același timp, traficul poștal total a înregistrat o scădere importantă, de peste 15%, față de 2015, potrivit datelor publicate de ANCOM.

Anul trecut, din totalul de peste 554 de milioane de trimiteri poștale, circa 522 de milioane (94%) au fost interne, iar aproape 32 de milioane (6%) au fost trimiteri poștale internaționale. Traficul total intern a înregistrat o scădere de peste 13%, în timp ce traficul internațional a scăzut și mai evident, cu peste 40%.

Din totalul trimiterilor poștale procesate, peste 80% au fost trimiteri din poșta de scrisori (444 de milioane), aproape 12% colete (66 de milioane), 2,5% – trimiteri expres (14 milioane), iar restul de 5,5% au fost trimiteri tip publicitate prin poștă (22 milioane), mandate poștale (8 milioane), respectiv corespondență și imprimate de peste două kilograme (peste 880.000).

Prin raportarea celor 554 de milioane de trimiteri poștale de anul trecut la populația României, rezultă o medie de 28,69 de trimiteri poștale pentru fiecare locuitor, în scădere cu 15% comparativ cu 2015.

Valoarea totală a pieței serviciilor poștale a fost, în 2016, de aproape 2,6 miliarde de lei, în creștere cu peste 8% față de 2015, deși volumul de trimiteri procesat anul trecut a scăzut cu peste 15%. „Creșterea valorii pieței poate fi o consecință a faptului că volumul trimiterilor ce fac obiectul serviciilor express a crescut în 2016, tarifele acestora fiind mai mari decât cele ale serviciilor de bază”, notează ANCOM.

Peste 87% din valoarea totală a pieței poștale a fost realizată de primii zece furnizori de servicii poștale, din punct de vedere al veniturilor.

Tot în anul 2016, furnizorii au primit peste 482.000 de reclamații legate de serviciile poștale, cu aproape 60% mai multe decât în 2015. Din totalul reclamațiilor depuse, 18.58% s-au dovedit a fi întemeiate, iar pentru aproape 35.000 din ele s-au acordat despăgubiri cumulate de peste 5,9 milioane de lei.

În medie, în 2016 a existat o reclamație la 1.148 de trimiteri poștale și o reclamație întemeiată la 6.175 de trimiteri poștale. Din aproape cinci reclamații întemeiate, trei s-au soluționat prin acordarea de despăgubiri.

 


FOTO: Mediafax

În șapte ani de jurnalism, a pendulat între domeniul sportiv și cel economic. A lucrat, printre altele, la Radio România Actualități și Adevărul Financiar. Acum, este coordonatorul online al proiectului NewMoney.