Ştiri

ANALIZĂ. În primele luni din acest an, vânzările companiilor au scăzut cu 10% în medie

Pe fondul inflaţiei ridicate, primele luni din acest an au fost dominate de un trend de scădere a vânzărilor la nivel de piaţă, în medie cu 10%, creşteri înregistrând doar comercianţii care vând produse ieftine, arată o analiză a unei companiie de servicii de email marketing din România.

”Pe fondul inflaţiei ridicate, primele luni din 2023 au fost dominate de un trend de scădere a vânzărilor la nivel de piaţă, în medie cu 10%, creşteri înregistrând doar comercianţii care vând produse ieftine”, arată raportul.

De altfel, pe fondul scăderii puterii de cumpărare, pentru a menţine sau a creşte vânzările, companiile au investit mai mult în promovare la început de an, numărul de campanii de marketing crescând cu 35% în perioada ianuarie-martie 2023 faţă de aceeaşi perioadă de anul trecut.

“Aceste trenduri sunt rezultatul semnalelor tot mai puternice legate de o criza economică, dar şi a creşterii inflaţiei, românii devenind tot mai chibzuiţi şi mai orientaţi către produse care au preţul cel mai mic. Astfel, tendinţa de creştere a vânzărilor este înregistrată pentru produsele cu preţul cel mai mic din categoriile de produse respective, alimentare de exemplu, şi pentru comercianţii care vând produse ieftine.

De aceea, comercianţii care nu se bazează doar pe produse cu preţuri foarte mici ar trebui să aibă o strategie de vânzare, de creştere a bazei datelor cu potenţiali clienţi şi de promovare a produselor sau a serviciilor lor pentru a genera vânzări şi a asigura venituri pentru creşterea business-ului”, explică specialiştii.

Trend: promovarea cât mai specifică către consumatori

Totodată, este preferată tot mai mult promovarea cât mai specifică către consumatori, pe baza segmentării audienţelor, ceea ce şi generează o creştere a ratei de deschidere a email-urilor promoţionale.

De asemenea, companiile se orientează spre canalele de promovare mai controlabile şi la costuri mai mici, diminuând astfel la promovarea prin Facebook Ads şi crescând bugetele investiţie în comunicarea directă prin email marketing/SMS marketing, unde rata de conversie poate fi cu 40% mai mare.

Potrivit analizei, companiile accesează tot mai mult servicii pentru gestiunea şi integrarea datelor şi servicii de creare de conţinut şi mesaje targetate şi relevante pentru consumatori.

Firmele investesc între 100 de euro şi 5.000 de euro pe lună în servicii de email marketing, în funcţie de complexitatea programului de comunicare şi de mărimea bazei de email-uri pe care o deţin, dar şi integrări multiple de date şi programe de comunicare mai sofisticate cu multe personalizări.

Elena Marinescu

Recent Posts

Bucharest Tech Week aduce în prim plan speakeri mondiali de elită la cele cinci summituri de business – Parteneriat

În perioada 10 - 14 iunie, Bucharest Tech Week va găzdui cinci summituri de business,…

o oră ago

Biden impune Chinei taxe vamale de 100% pentru a proteja producția locală. Când se vor vedea efectele pentru companii?

Politicilor de susținere prin finanțare pentru industria locală americană li se adaugă măsuri  de protecție…

2 ore ago

Piața românească de investiții imobiliare a încheiat primul trimestru din 2024 cu tranzacții de 202 milioane de euro

Primul trimestru din 2024 s-a încheiat cu investiții imobiliare în valoare totală de 202 milioane…

3 ore ago

Lucrări de reparaţii la reţeaua de termoficare din Capitală. Sute de blocuri rămân fără apă caldă

Compania Municipală Termoenergetica Bucureşti (CMTEB) S.A. anunţă, marţi, lucrări de înlocuire şi de reparaţii pe…

3 ore ago

Ryanair înregistrează un profit record și anunță că numărul de pasageri a depăşit nivelul pre-COVID

Compania de transport aerian low-cost Ryanair a raportat luni cel mai bun profit anual al…

3 ore ago

Meteorologii anunţă temperaturi peste cele obişnuite, în următoarele săptămâni

Meteorologii anunţă temperaturi peste cele obişnuite în această perioadă în jumătatea de nord a ţării…

3 ore ago

Acest website folosește cookies