Alternativa românească la Starbucks: cine este românul care mizează pe venituri de jumătate de milion de euro cu o singură cafenea

Cristina Dobreanu 10/07/2018 | 12:12 Companii
Alternativa românească la Starbucks: cine este românul care mizează pe venituri de jumătate de milion de euro cu o singură cafenea

Think big acesta pare să fie crezul după care se ghidează în business Fru­mosu Călugăru, antreprenorul care și-a „împrumutat numele cafe­nelei cu care se pregătește să atace (nu doar) Bucureștiul.

Acest articol a apărut în numărul 44 (9 – 22 iulie) al revistei NewMoney

Până la 30 de ani nici nu se atingea de cafea. Astăzi, licoarea neagră pare să nu mai aibă secrete pentru Frumosu Călu­găru (42 de ani), antreprenorul care la finalul lui 2016 a pariat pe noul val al ca­felelor de specialitate și a deschis în mallul bucureștean ParkLake o cafenea self-service după chipul și asemănarea sa: Handsome Monk. Acum este pregătit să ducă brandul la scară mare, iar mo­dele i-au fost mai multe concepte din afară pe care le-a studiat cu atenție, mai ales că, inițial, Handsome Monk trebuia să aibă buletin de Anglia, nu de România. „Am gândit conceptul pentru afară, pentru Anglia. Doar o întâlnire fe­ri­cită cu cei de la ParkLake ne-a făcut să ne simțim doriți și am făcut tot ce s-a putut mai bine aici“, spune Frumosu Călu­găru.

Și-a reorientat însă strategia și spune acum despre cafeneaua sa că este un concept 100% românesc pentru ceea ce înseamnă self service-ul oferit de marile lanțuri străine prezente pe piața locală. În plus, „oferă produse să­nă­toase”, subliniază el, argumentând că Handsome Monk are și un „frățior mai mic“, Forever Green, un concept sub formă de insulă verde, tot în ParkLake, unde sunt disponibile diferite produse obținute prin presare la rece, care pot fi cumpărate și în cafenea.

FOTO: Laszlo Raduly / NewMoney

 

REȚETĂ ÎMBUNĂTĂȚITĂ. Privind retros­pectiv, viitorul nu a arătat atât de luminos încă de la bun început. „Eu cred că am fost singurul care nu a crezut în acest nume“, mărturisește antreprenorul. Echipa cu care a lucrat la design i-a arătat mai întâi logo-ul (un călugăr misterios, desenat în negru și alb), care l-a convins de la înce­put, iar abia apoi a aflat și propunerea de nume. A fost sceptic, dar a mers pe mâna specialiștilor. A investit 300.000 de euro, iar partea de design a fost considerată la fel de importantă precum calitatea cafelei (atât de specialitate – Columbia, India, Costa Rica –, cât și un house blend, găsit după teste îndelungate) sau aparatura de­di­cată profesioniștilor. De altfel, tot deco­rul trimite la natură (lemnul e preponde­rent, iar culorile folosite sunt calde – maro și bej, totul îmbinat cu plante verzi ce în­ca­­drează o hartă a lumii), iar terasa oferă deschidere către Parcul Titan.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

← Close