Alt fel de poveste pescărească. Localul care oferă în același timp specialități gătite dar și pește proaspăt pentru acasă

Bianca Dobrescu 09/05/2019 | 15:09 Oameni
Alt fel de poveste pescărească. Localul care oferă în același timp specialități gătite dar și pește proaspăt pentru acasă

Un bistro cu vânzări de un milion de euro încă din primul an de funcțio­nare? E un alt fel de poveste pes­că­rească

Acest articol a apărut în numărul 64 (29 aprilie – 12 mai 2019) al revistei NewMoney

Se știe că, atunci când te naști într-o fa­milie cu spirit antreprenorial, „microbul“ se transmite pe cale genetică. Des­cen­dent al unei familii care a fondat gru­pul industrial Flacăra Ploiești, Cristi Dăr­mă­nescu (45 de ani) a încercat mai multe idei de afaceri imediat după ce a absolvit cursurile Academiei de Studii Econo­mice.

Mai întâi în 1997, cu 100.000 de dolari primiți de la tatăl său pentru a-și începe un business, a mizat pe importul de citrice din Grecia. Iar după cum mărtu­risește acum, lucrurile au mers chiar foarte bine, deoarece aducea produse mult mai atent selecționate față de con­curenții săi, astfel că avea un rulaj foarte mare, se plătea doar cash, iar marja de profit era de 20-30%.

Doi ani mai târziu, l-a cunoscut pe Da­niel Nistor, un antreprenor care, la acea vreme, avea deja o rețea de distribuție de fructe și legume proaspete în Moldova, cu depozite la Brăila și la Iași. Astfel, a apărut distribuitorul de fructe și legu­me Alfredo, o companie care în 2001 și-a di­versificat businessul și a început să comercializeze și pește oceanic: celebrul „președinte al peștilor în România“, macroul. De aici, lucrurile au evoluat pe repede înainte. În 2002, compania avea primul depozit de produse congelate în Galați, pentru ca, în 2006, să achi­zi­țio­neze o fa­brică la Agigea, Constanța, unde a înce­put să pregătească produse sub brandul Alfredo Foods, astfel încât să se diferen­țieze și să-și fidelizeze clienții.

Tot 2006 a fost cel mai bun an, ex­plică Cristi Dărmănescu, an în care au în­re­gis­trat o cifră de afaceri de 40 de mili­oane de euro. Ulterior, Alfredo s-a împărțit în două divizii, Alfredo Legume și Alfredo Seafood, astfel încât fiecare dintre cei doi asociați să se ocupe de propria marcă. Dărmănescu a ales Alfredo Seafood, recunoscând că a prins gustul pentru o dietă mediteraneeană de la mama sa, medic de profesie, care i-a insuflat un stil de viață sănătos.

„Pe filonul ăsta am deprins practici să­nă­toase de alimentație și, ulterior, călă­to­rind, mi-am dat seama că mă atrăgeau foarte mult bucătăria mediteraneeană și dieta în sine care, în principiu, înseamnă fructe, legume proaspete, cereale ca bază și pește sau fructe de mare ca sursă prin­ci­pală de proteină“, explică el.

Dezvoltarea Alfredo Seafood a însemnat o investiție de 300.000 de euro în relo­carea la București a fabricii din Constanța, dar și introducerea unei noi palete de pro­­duse și pește proaspăt ambalat în at­mos­feră mo­d­ificată, pe lângă linia clasică de pește oceanic congelat. Erau bani mulți pentru 2010, recunoaște el, iar efec­tele crizei se resimțeau la fiecare pas. Spune însă că a ales să investească într-o astfel de peri­oadă bazându-se pe instinct. „Am intuit nevoia de a merge pe produse fresh, măr­turisește antreprenorul care, în 2018, a avut vânzări de 5 milioane de euro. „Ju­mă­tate din această cifră în­seamnă produse fresh“, explică el.

Pentru 2019, Cristi Dărmănescu esti­mează însă o scădere cu 10% a cifrei de afa­ceri, pe fondul unei crize globale a peș­telui, Alfredo Seafood bazându-se pe im­porturi din țări precum Vietnam, India, Nor­vegia, Irlanda sau Spania. „Astfel, es­ti­măm să încheiem anul cu 4,5 milioane de euro, cu siguranță sub 5 milioane“, spu­ne antreprenorul.

PIAȚĂ DE DESFACERE. În vara anului trecut, a decis împreună cu sora sa Diana, far­macistă și antreprenoare, să se extindă cu un bistro în Piața Floreasca – „o zonă suficient de prosperă, care atrage oameni de afaceri cu gusturi și suficienți bani“ pentru a le trece pragul, după cum o des­crie Cristi Dărmănescu –, în urma unei in­ves­tiții de 250.000 de euro, pe care es­ti­mează că ar putea să o amortizeze în ur­mă­torii cinci ani.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

După studiile în Filosofie, Bianca Dobrescu intră în presa economică. Mai întâi lucrează la ziarul Bursa, pe urmă la Business Cover, Forbes, Capital, Leaders Reunited și ulterior în cadrul ziarului Adevărul. La NewMoney acoperă subiecte legate de lumea antreprenorială.