Allview vrea să vândă anul viitor soluții „smart home” de 7 milioane de euro

Andreea Neferu 09/12/2016 | 10:57 Ştiri
Allview vrea să vândă anul viitor soluții „smart home” de 7 milioane de euro

Compania Visual Fan din Brașov, unul dintre cei mai mari jucători de pe piața loală de smartphone-uri și tablete, intră pe segmentul de soluții smart home, lansând un sistem cu prețuri între 799 de lei și 6.000 de lei. Compania, care deține brandul Allview, speră ca soluțiile smart home să genereze circa 10% din cifra de afaceri pe 2017.

Soluția lansată sub brandul Siebo va include senzori ce pot fi controlați de pe smartphone sau tabletă, cameră cu rol de unitate centrală și o oglindă inteligentă.

”Dacă în 2011 am mizat pe telefoane mobile dual sim, exploatând nevoia pieței de telefonie a momentului, în 2016 mizăm pe sistem smart home, pe care le considerăm viitorul pieței de IT&C în anii ce vor urma”, a declarat Lucian Peticilă, directorul general și proprietarul Visual Fan. Compania a investit circa jumătate de milion de euro în dezvoltarea proiectului smart home.

Compania a înregistrat anul trecut afaceri de circa 60 de milioane de euro, iar pentru anul acesta Visual Fan mizează pe o creștere a business-ului de circa 10%, până la peste 66 de milioane de euro. Pentru 2017, brașovenii se așteaptă ca afacerile să crească tot cu 10%, până la aproape 73 de milioane de euro, ceea ce înseamnă că soluția de smart home ar urma să genereze circa 7 milioane de euro anul viitor, potrivit calculelor NewMoney.

Lansarea Siebo vine în contextul în care pe piața de smart home există în acest moment și alți jucători, precum Mio, Fibaro sau D-Link.

Allview este brandul numărul doi pe piața locală de smartphone-uri din punct de vedere al numărului de unități vândute, după gigantul sud-coreean Samsung. Astfel, dacă Samsung are o cotă de piață de peste 40%, Allview estimează că are circa 10% din această piață, estimată la 3,5-4 milioane de unități anul acesta, potrivit lui Lucian Peticilă.

A debutat în presa scrisă în urmă cu opt ani. În 2013, a absolvit cursurile programului de pregătire intensivă în jurnalism „Economic and Political Reporting from Southeast Europe”, organizat la Londra și la Berlin de agenția de presă Reuters, iar în 2015 a participat la cursurile școlii de vară Online and Multimedia Journalism, organizată de Deutsche Journalistenschule la Munchen. În 2013, a câștigat premiul „Florin Petria” pentru jurnalism economic, iar în 2015 a fost unul dintre laureații concursului Tânărul Jurnalist al Anului, secțiunea Economie. Anterior, Andreea a lucrat la Ziarul Financiar. În prezent, la NewMoney, Andreea acoperă din punct de vedere editorial domeniile construcții și imobiliare.