Allianz-Țiriac își reconfirmă statutul de lider al pieței de asigurări

NewMoney 28/03/2017 | 15:21 Ştiri
Allianz-Țiriac își reconfirmă statutul de lider al pieței de asigurări

Cu o cotă de piață de 13% în 2016, Allianz-Țiriac rămâne lider al pieței de asigurări, atât la nivel agregat cât și la nivelul segmentului asigurărilor generale.

Anul trecut, Allianz-Țiriac Asigurări a vândut prime de asigurări (generale, de viață și de sănătate) în valoare de peste 1,2 miliarde de lei, în creștere cu 16% față de anul anterior.

Asigurările auto au generat venituri de 795,9 milioane de lei, ponderea cea mai mare având-o asigurările Casco cu 51% din totalul veniturilor auto. Veniturile din polițele RCA au înregistrat o creștere de peste 48%.

La finele anului trecut, valoarea despăgubirilor plătite în baza asigurărilor auto au totalizat circa 400 de milioane de lei, aproximativ 164 milioane lei fiind achitate terţilor păgubiţi pentru daunele produse de către deţinătorii unei poliţe RCA la Allianz-Ţiriac.

Subscrierile non auto au atins, la finele anului 2016, o valoare de 322,9 milioane de lei, cu 13,5% mai mult decât în 2015.

În linie cu dinamica pieţei, asigurările de sănătate și-au menținut ritmul pozitiv de creştere. Allianz-Ţiriac a înregistrat, la finele lui 2016, o creştere a volumul de afaceri de peste 43%, comparativ cu anul 2015.

Anul trecut, Allianz-Ţiriac a plătit clinicilor partenere şi nepartenere peste 23 de milioane de lei, în contul serviciilor prestate de acestea clienţilor beneficiari ai poliţelor de asigurări.

Subscrierile din asigurările de bunuri şi proprietăţi au urcat până la 181,2 milioane de lei, consemnând o creştere de 5,7%.

Vânzările de poliţe de asigurări de viaţă au înregistrat o creştere de aproape 8 procente, în urcare de până la 117,6 milioane lei, cu 8,4 milioane mai mult faţa de anul 2015.

În 2016, asigurările de tip unit linked au înregistrat o creştere la nivel de prime brute subscrise de aproximativ 53 milioane lei, cu aproape 5% mai mult faţă de anul anterior.

În ceea ce priveşte produsele tradiţionale, se remarcă o creştere de circa 10 procente, până la valoarea de 64,7 milioane lei.