Agricultură de oraș: Kaufland investește într-o rețea de grădini urbane în magazinele sale și în școli

Andreea Neferu 17/07/2017 | 15:24 Ştiri
Agricultură de oraș: Kaufland investește într-o rețea de grădini urbane în magazinele sale și în școli

 

În contextul în care agricultura urbană sau „de balcon” a devenit o ocupație din ce în ce mai des întâlnită în rândul locuitorilor din orașe, lanțul german de hipermarketuri Kaufland România lansează o rețea de grădini urbane, în care pune la dispoziția oamenilor care locuiesc în vecinătatea magazinelor sale parcele pe care aceștia le pot îngriji și unde pot cultiva legume, fructe, arbuști, plante aromatice și flori.

Grădinile sunt amplasate pe acoperișurile unităților Kaufland sau în exteriorul parcărilor și al magazinelor sale, dar și în două școli din Capitală.

Potrivit unui studiu realizat de Institutul BICEED la comanda Kaufland, 7 din 10 români practică agricultura urbană, cultivând la domiciliu legume, verdețuri sau fructe.

Magazinele Kaufland care vor avea amenajate mici grădini urbane sunt cele din Bucureștii Noi, Barbu Văcărescu, Tudor Vladimirescu și Apărătorii Patriei. De asemenea, Kaufland va amenaja astfel de spații verzi și în două școli din București, 143 (zona Antiaeriană) și 136 (zona Prelungirea Ferentari). Prima grădină urbană, cea din Bucureștii Noi, are 2.300 de metri pătrați.

Kaufland România a încheiat anul precedent cu afaceri de 9,7 miliarde de lei (2,1 miliarde de euro), în creștere cu aproape 6% față de anul 2015. Avansul vine în contextul în care anul trecut, compania a deschis cinci noi magazine, ajungând la finalul lui 2016 la 112 unități. Între timp, Kaufland, liderul retailului modern local, a mai deschis trei magazine, ajungând în prezent la o rețea locală de 115 hipermarketuri.

La începutul anului, reprezentanții Kaufland România declarau pentru NewMoney că vor să apese pedala de accelerație și să aibă un ritm mai accelerat de expansiune, pe care îl vor menține și în următorii ani, deschizând cel puțin șase noi magazine.

În anul 2016, o medie de 14.070 români lucrau în cadrul Kaufland România, cu 6% mai mult în comparație cu media anului 2015 . Vârsta medie a angajaților este de 36 de ani.


Sursă foto: Kaufland

A debutat în presa scrisă în urmă cu opt ani. În 2013, a absolvit cursurile programului de pregătire intensivă în jurnalism „Economic and Political Reporting from Southeast Europe”, organizat la Londra și la Berlin de agenția de presă Reuters, iar în 2015 a participat la cursurile școlii de vară Online and Multimedia Journalism, organizată de Deutsche Journalistenschule la Munchen. În 2013, a câștigat premiul „Florin Petria” pentru jurnalism economic, iar în 2015 a fost unul dintre laureații concursului Tânărul Jurnalist al Anului, secțiunea Economie. Anterior, Andreea a lucrat la Ziarul Financiar. În prezent, la NewMoney, Andreea acoperă din punct de vedere editorial domeniile construcții și imobiliare.