Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială va avea un helpdesk care va simplifica accesarea serviciilor

Elena Marinescu 02/11/2022 | 17:45 Ştiri
Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială va avea un helpdesk care va simplifica accesarea serviciilor

Guvernul a aprobat, în şedinţa de miercuri, înfiinţarea unui helpdesk în cadrul Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială care va simplifica accesarea serviciilor din domeniul politicilor familiale de către cetăţeni.

Agenţia oferă servicii pentru peste 6,5 milioane de persoane, gestionând un buget de 7,1 miliarde lei. ”Guvernul a aprobat astăzi, printr-un Memorandum, activităţile necesare pentru implementarea proiectului Politici sociale performante – strategie naţională pentru implementarea performantă a politicilor familiale, care vizează înfiinţarea unui helpdesk în cadrul Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială (ANPIS).

Acest helpdesk, care va include şi un call-center, are rolul de a simplifica accesarea de către cetăţeni a serviciilor din domeniul politicilor familiale, prin instrumente moderne şi canale eficiente, accesibile şi accesibilizate de comunicare, adaptate la progresele tehnologiei moderne”, a transmis, miercuri, Ministerul Muncii, într-un comunicat de presă.

Sursa citată de News.ro a precizat că Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială gestionează plata beneficiilor de asistenţă socială pentru peste 6,5 milioane de beneficiari şi administrează şi gestionează un buget de peste 27,1 miliarde lei pentru acordarea următoarelor beneficii sociale: alocaţia de stat pentru copii, indemnizaţia pentru creşterea copilului, venitul minim garantat, alocaţia pentru susţinerea familiei, ajutorul pentru încălzirea locuinţei, indemnizaţia de hrană pentru bolnavii HIV/SIDA, alocaţia de plasament, subvenţii acordate asociaţiilor şi fundaţiilor, indemnizaţia de sprijin ca urmare a situaţiei epidemiologice determinată de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, indemnizaţia de sprijin pentru consumatorul vulnerabil de energie, compensare pentru consumul de energie electrică şi gaze naturale pentru sezonul rece 2021 – 2022, asistenţă în acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice, indemnizaţia care se acordă pe perioada concediului de acomodare, programul naţional de suport pentru copii, în contextul pandemiei de COVID-19 – „Din grijă pentru copii”.

Pentru a facilita accesul cetăţenilor la aceste tipuri de beneficii de asistenţă socială, ANPIS va avea şi un call-center gestionat de 70 de experţi externi, plătiţi din fonduri europene, pe perioada de implementare a proiectului.