Afacerile grupului Renault din primul trimestru au crescut la 13,2 miliarde de euro

NewMoney 27/04/2018 | 13:52 Ştiri
Afacerile grupului Renault din primul trimestru au crescut la 13,2 miliarde de euro

Grupul francez Renault a raportat vineri o creştere de 0,2% a afacerilor în primul trimestru al acestui an, faţă de primele trei luni ale anului trecut, până la 13,2 miliarde de euro.

Înmatriculările la nivel mondial (autoturisme + vehicule utilitare) ale Groupe Renault (din 1 ianuarie 2018 inclusiv Jinbei și Huasong) au înregistrat o creștere de 4,8% pe primul trimestru, pe o piață care progresează cu 2,7%.

Citește și: Automobile Dacia are un nou director general. Antoine Doucerain va conduce afacerile Groupe Renault România

Cota de piață este de 4,0% (+0,1 puncte față de 2017). Mărcile Renault și Dacia stabilesc fiecare un nou record de vânzări pentru primul trimestru.

În Europa, înmatriculările Grupului cresc cu 2,8% pe o piață care progresează cu 0,6%, datorită succesului noilor modele Duster și Koleos.

În afara Europei, Grupul înregistrează vânzări în creștere cu 22,1% în Eurasia și 21,3% în America Centrală și de Sud și își încetinesc ritmul în regiunile Africa-Orientul Mijlociu-India (-5,3%) și Asia-Pacific (-18,6%)

Perspective 2018

În 2018, se estimează că piața mondială va progresa cu 2,5% față de 2017. Pentru piața europeană, prognoza de creștere este de 1%, la fel și pentru cea franceză.

Citește și: România a înregistrat a doua mare creştere a înmatriculărilor auto din UE, în primul trimestru

Estimările sunt de evoluție și pentru următoarele piețe: Rusia: 10 %, Brazilia și China: 5%, India: 6%.

În acest context, Groupe Renault își confirmă obiectivele:

– creșterea cifrei de afaceri (curs de schimb și perimetru constante3);

– menținerea marjei operaționale a Grupului de peste 6,0%;

– generarea unui free cash-flow operațional pozitiv al activității Auto.