Afacerile Eximtur se apropie de 50 de milioane de euro

Florel Manu 30/01/2017 | 13:55 Ştiri
Afacerile Eximtur se apropie de 50 de milioane de euro

Activitățile de business travel, organizare de evenimente şi concedii, i-au adus companiei Eximtur, în 2016, vânzări de 47 de milioane de euro, în creștere cu 14% față de 2015. Și pentru 2017 sunt estimate creșteri cu 5% a volumului de vânzări.

Doar divizia de business travel și organizare de evenimente a generat anul acesta 69% din vânzări, potrivit datelor companiei.

Creșterea se datorează extinderii portofoliului de clienți business cu 20% față de anul precedent, dar și înmulțirii numărului de deplasări și evenimente organizate pentru clienții existenți.

România este destinația preferată de companii pentru organizarea conferințelor, a programelor de instruire sau motivare a angajaților. Preţul mediu plătit pentru un pachet de servicii care include cazare, masă, servicii de conferință și entertainment este de 486 de lei/angajat. În cazul destinațiilor din străinătate, serviciile de business travel la sol (cazări, rent-a-car, transferuri) au crescut cu 17,5%, cea mai solicitată destinație fiind Germania.

Extinderea portofoliului de clienţi business, precum și diversificarea serviciilor oferite acestora, reprezintă un obiectiv prioritar pentru noi. Pentru a oferi clienților soluții de optimizare a costurilor de călătorie, am realizat în ultimii ani investiții de sute de mii de euro în tehnologie de travel, crescând și mai mult competențele echipei noastre de consultanți. În plus, compania noastră oferă clienților săi siguranță prin stabilitatea financiară, indicatorii de solvabilitate/lichiditate, achitarea în avans la furnizori a serviciilor și/sau la termenele specificate în contracte”, declară președintele Eximtur, Lucia Morariu.

Indicatorii de solvabilitate ai companiei conform ultimului bilanţ anual 2015 sunt: solvabilitate 2,16%, autonomie financiară 54,07%, activ net contabil 2.391.486 de euro. În 2016, Eximtur a deservit un număr de 236.000 de clienţi şi a plătit statului român taxe şi impozite în valoare de peste 1 milion de euro.

Înapoi în România

În ceea ce privește concediile, peste 80.000 dintre clienții Eximtur au petrecut anul trecut vacanțele în România, în timp ce alți peste 35.000 au optat pentru concedii în străinătate. Destinațiile din România au înregistrat o creștere a vânzărilor de 48% față de anul 2015. Cu un volum de vânzări de nouă milioane de euro, litoralul a generat o creștere de 33%. Au urmat stațiunile balneare, montane și Delta Dunării, care au înregistrat o creștere de peste 100%, cu un volum total de peste 3 milioane de euro vânzări, mai transmite compania.

Topul celor mai vândute destinații externe în 2016 include Grecia, Turcia, Bulgaria, Spania, la mare căutare fiind și programele de tip croazieră. Cu toate că destinaţia Turcia, cea mai importantă ca volum de vânzări până în 2015, a scăzut din motive obiective, volumul de vânzări pentru destinaţii externe al Eximtur a depăşit 11,5 milioane de euro, având o ușoară creștere față de anul precedent.

„Turismul intern va crește și în 2017, mai ales dacă se vor acorda voucherele de vacanță promise bugetarilor. Estimăm, de asemenea, că se vor relansa mult și unele destinații externe. Spania, Grecia, Croația, Slovenia, Italia vor fi în top, va continua să crească numărul turiștilor care aleg croaziere, programe de vacanță la munte, în Austria, Germania, destinații exotice sau destinații mai speciale, precum Islanda, Danemarca, Finlanda sau Rusia. Dacă totul se desfaşoară normal, şi Turcia, destinaţie pentru care au crescut solicitările în perioada de Early Booking în comparaţie cu perioada similară a anului trecut, are şanse să redevină principala destinaţie externă ca volum vânzări”, arată Lucia Morariu.

 


FOTO: Mediafax

Cu o experiență de peste 20 de ani în presa românească, Florel Manu a debutat la Radio PRO FM, după care și-a continuat activitatea la mai multe trusturi media precum PRO TV, Antena1 și Antena3, Adevărul, The Money Channel. Acoperă domeniile retail, real estate și turism.