Cum a ajuns un antreprenor la venituri de peste două milioane de euro cu o investiție de 25.000 de dolari

Bianca Dobrescu 30/12/2018 | 13:19 Oameni
Cum a ajuns un antreprenor la venituri de peste două milioane de euro cu o investiție de 25.000 de dolari

A început cu o investiție de 25.000 de dolari, pe care a transformat-o în decurs de două decenii nu doar într-o ci­fră de afaceri de milioane, ci și într-o piață care e departe de a mai atârna de un singur fir de păr.

Acest articol a apărut în numărul 55 (17 decembrie 2018 – 6 ianuarie 2019) al revistei NewMoney

Fiecare lucru se întâmplă la timpul lui, oricât ai încerca tu să îl grăbești. Aceasta este una dintre cele mai valo­roa­se lecții pe care Lucian Miess (46 de ani), fondatorul rețelei de saloane de înfrumuse­țare GETT’S, recunoaște că le-a învățat prin prisma businessului. Suntem în 1996, când, aflat într-o vacanță de trei săpt­ă­mâni în Statele Unite ale Americii, în apro­pierea New Yorkului, Lucian, tâ­nărul intrat în afaceri de distribuție încă de la 19 ani, hotărăște să viziteze Campionatul Mondial de Coafură, care se des­fășoară în această perioadă în Washington. Aici e im­presionat de o industrie care la noi în țară aproape că nici nu există și revine cu un singur gând: să o creeze și, impli­cit, să dețină o cotă mare din viitoarea piață.

Trec aproximativ șase luni până se de­cide asupra unui nume potrivit pentru viitorul său business. E obligatoriu să aibă sonoritate, să fie scurt și să ridice semne de întrebare în ceea ce privește modul corect de pronunție, să te facă să te întrebi „e în română sau în engleză?“ Rezultatul final e GETT’s, iar următorul pas – o in­vestiție de 25.000 de dolari în sa­lonul amplasat într-un apartament situat central, pe Bulevardul Unirii din București, dedicat doamnelor cu buget mediu spre mare, care sunt conștiente că serviciile de calitate sunt mai costisitoare.

„Am dorit să nu intrăm în marea masă, ci să fim diferiți, vestici, internaționali, să ne adresăm unor clienți pentru care vizita la salon nu este o necesitate, ci un mod de viață, care caută luxul și standarde înalte, într-un mediu de cinci stele. Așa a apărut GETT’s Hair Studio“, își amintește Miess.

130.000 de clienți. În 2000, inaugurează un al doilea salon, tot în București, iar afacerea sa cunoaște apoi o creștere conti­nuă, cu toate că tra­versează o perioadă în care întreaga societate se află într-o nesi­guranță cronică. Dacă în 2009, de exemplu, are 45.000 de clienți, numărul acestora se dublează în următorii cinci ani, pentru a ajunge în momentul de față la aproximativ 130.000. „65% din clienți se recomandă unii pe alții“, explică antreprenorul, care esti­mează pentru 2018 o cifră de afaceri de peste 2,3 milioane de euro.

Strategic, Miess deschide câte un salon nou aproape în fiecare an, ceea ce presupune o investiție minimă de 150.000 de euro. Conform spuselor sale, bugetul mediu al amenajărilor în cazul saloanelor GETT’S este de aproximativ 1.000 de euro pe metru pătrat, o medie care însă a crescut la 1.125 de euro pe fondul lipsei de forță de muncă și a creșterii inflației, re­flec­tată direct în prețul materialelor de construcții. În cazul celui mai recent salon al lanțului, deschis în această toamnă în Plaza România, bugetul a fost de 165.000 de euro, iar Miess estimează că unitatea va ajunge pe break-even într-un interval de șase luni, urmând să-și recupereze integral investiția în patru-cinci ani.

DUPĂ 20 DE ANI. La nivel de piață, mai spune Miess, concurența e tot mai pu­ter­nică, dar de multe ori neloială. Iar statul, consideră omul de afaceri, contribuie și el la această situație. „De regulă, angajații din această industrie sunt artiști, sunt creativi, ei gândesc emoțional. Și statul vrea să îi transforme în funcționari. Acești oameni nu vor face niciodată acest lucru, ei se vor ascunde la un etaj dintr-un bloc și nu vor plăti nimic, fără să aibă vreo firmă. Statul trebuie să gândească un impozit forfetar minim, dar care să fie garantat. Este pre­ferabil să iei mai puțin din mai multe locuri, decât mai mult de la mai puțini. Vor­bim despre viziune“, explică el.

Chiar și așa, Lucian Miess reușește să se mențină competitiv, iar GETT’s este astăzi un trendsetter în domeniul serviciilor de înfrumusețare, cu o rețea de zece saloane amplasate strategic în diferite zone premium ale Bucureștiului, precum JW Marriott Grand Hotel, Hotel Radisson Blu, In­City Residences, București Mall, AFI Palace Cotroceni, Mega Mall, ParkLake, dar și în Cluj-Napoca, la Iulius Mall.

În plus, identificând noi oportunități, an­treprenorul a dezvoltat activități conexe businessului principal, cum ar fi cele două reviste de coafură și beauty Estetica – pentru care compania are licență în România și în Moldova – și Gett’s Highlights Magazine. Totodată, printr-o altă firmă, se ocu­pă și cu importul de echipamente și produse pentru saloane, dar și cu dezvoltarea de software creat special pentru saloanele de coafură, segment în care Miess spune că a investit de-a lungul timpului peste 200.000 de euro. Compania pe care a fondat-o utilizează un soft ERP creat in-house, cu peste două milioane de linii de programare, pe baza căruia se desfă­șoară toate operațiunile saloanelor, iar de anul acesta clienții săi au acces la o apli­cație prin care își pot face programări sau pot ține evidența abonamentelor și a punctelor de fidelitate primite.

Fără viziune, fără muncă și fără cons­tanță, este de părere Miess, succesul se pierde, chiar dacă poate fi atins de mulți. Cine nu are viziune nu rezistă, crede el. Mai ales la nenumăratele crize din țară.

 

Istoric

Extindere. Începută imediat după Revoluție, afacerea lui Lucian Miess prosperă de la an la an.

  • 1997. Este inaugurat primul salon GETT’S Hair Studio. Este vorba de o locație de cinci stele cu destinație exclusivistă, ideală pentru doamnele cu dare de mână.
  • 2000. Lucian Miess mai deschide un salon, GETT’S Hair Studio de pe strada Londra 43, din București.
  • 2001. GETT’S Hair Studio își face apa­riția și în JW Marriott Grand Hotel.
  • 2002. Apare prima franciză Beauty din România, în IAKI Spa Hotel, Mamaia.
  • 2002. Se lansează GETT’S Beauty Miles, primul program de fidelizare, destinat să le ofere membrilor săi avantaje deosebite prin apartenenţa la unul dintre cluburile GETT’S.
  • 2003. Este lansat primul salon GETT’S Color Bar București Mall, o lo­ca­ţie de patru stele care combină stilul high-tech şi imaginea modernă, accesibilă tuturor.
  • 2005. Apare GETT’S Hair Studio Downtown Radisson Blue Hotel, București.
  • 2008. În Iulius Mall, din Cluj, apare un GETT’S Color Bar.
  • 2009. Lucian Miess mai deschide un salon GETT’S Hair Studio, pe bulevardul Dacia.
  • 2010. Se relochează Downtown Radisson Blue Hotel, din interior, la parter.
  • 2010. Mai apare un salon GETT’S Hair Studio, în City Residences, București.
  • 2010. În AFI Mall București, Lucian Miess intră cu GETT’S Color Bar.
  • 2015. De acum, clienții pot accesa GETT’S Color Bar și în Mega Mall.
  • 2016. New Concept GETT’S Color Bar apare în Mega Mall.
  • 2016. Tot acum, GETT’S Color Bar se deschide și în ParkLake.
  • 2017. Apare GETT’S Men Exclusive în Flo­reasca, un brand de cinci stele, pentru orice bărbat care își dorește mai mult decât o frizerie.
  • 2018. Se deschide cea de-a zecea unitate GETT’S, în Plaza București Mall.

FOTO: Laszlo Raduly / NewMoney

După studiile în Filosofie, Bianca Dobrescu intră în presa economică. Mai întâi lucrează la ziarul Bursa, pe urmă la Business Cover, Forbes, Capital, Leaders Reunited și ulterior în cadrul ziarului Adevărul. La NewMoney acoperă subiecte legate de lumea antreprenorială.