Cum a ajuns un antreprenor la venituri de peste două milioane de euro cu o investiție de 25.000 de dolari

Bianca Dobrescu 30/12/2018 | 13:19 Oameni
Cum a ajuns un antreprenor la venituri de peste două milioane de euro cu o investiție de 25.000 de dolari

A început cu o investiție de 25.000 de dolari, pe care a transformat-o în decurs de două decenii nu doar într-o ci­fră de afaceri de milioane, ci și într-o piață care e departe de a mai atârna de un singur fir de păr.

Acest articol a apărut în numărul 55 (17 decembrie 2018 – 6 ianuarie 2019) al revistei NewMoney

Fiecare lucru se întâmplă la timpul lui, oricât ai încerca tu să îl grăbești. Aceasta este una dintre cele mai valo­roa­se lecții pe care Lucian Miess (46 de ani), fondatorul rețelei de saloane de înfrumuse­țare GETT’S, recunoaște că le-a învățat prin prisma businessului. Suntem în 1996, când, aflat într-o vacanță de trei săpt­ă­mâni în Statele Unite ale Americii, în apro­pierea New Yorkului, Lucian, tâ­nărul intrat în afaceri de distribuție încă de la 19 ani, hotărăște să viziteze Campionatul Mondial de Coafură, care se des­fășoară în această perioadă în Washington. Aici e im­presionat de o industrie care la noi în țară aproape că nici nu există și revine cu un singur gând: să o creeze și, impli­cit, să dețină o cotă mare din viitoarea piață.

Trec aproximativ șase luni până se de­cide asupra unui nume potrivit pentru viitorul său business. E obligatoriu să aibă sonoritate, să fie scurt și să ridice semne de întrebare în ceea ce privește modul corect de pronunție, să te facă să te întrebi „e în română sau în engleză?“ Rezultatul final e GETT’s, iar următorul pas – o in­vestiție de 25.000 de dolari în sa­lonul amplasat într-un apartament situat central, pe Bulevardul Unirii din București, dedicat doamnelor cu buget mediu spre mare, care sunt conștiente că serviciile de calitate sunt mai costisitoare.

„Am dorit să nu intrăm în marea masă, ci să fim diferiți, vestici, internaționali, să ne adresăm unor clienți pentru care vizita la salon nu este o necesitate, ci un mod de viață, care caută luxul și standarde înalte, într-un mediu de cinci stele. Așa a apărut GETT’s Hair Studio“, își amintește Miess.

130.000 de clienți. În 2000, inaugurează un al doilea salon, tot în București, iar afacerea sa cunoaște apoi o creștere conti­nuă, cu toate că tra­versează o perioadă în care întreaga societate se află într-o nesi­guranță cronică. Dacă în 2009, de exemplu, are 45.000 de clienți, numărul acestora se dublează în următorii cinci ani, pentru a ajunge în momentul de față la aproximativ 130.000. „65% din clienți se recomandă unii pe alții“, explică antreprenorul, care esti­mează pentru 2018 o cifră de afaceri de peste 2,3 milioane de euro.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

După studiile în Filosofie, Bianca Dobrescu intră în presa economică. Mai întâi lucrează la ziarul Bursa, pe urmă la Business Cover, Forbes, Capital, Leaders Reunited și ulterior în cadrul ziarului Adevărul. La NewMoney acoperă subiecte legate de lumea antreprenorială.
d