Advertorial. La doi pași de propriul business

Încă din copilărie, Mihaela-Simona Toma Enciu obișnuia să-și ajute părinții la băcănia pe care ei o dețineau în orașul Ovidiu, din județul Constanța. Acest lucru a apropiat-o mult de afacerea familiei, iar preluarea ștafetei de la părinți a venit natural. Astăzi, Mihaela este proprietara a două magazine de proximitate LaDoiPași (LDP), rețea lansată și dezvoltată de METRO România.
NewMoney: Cum ai luat decizia de a intra în franciza LaDoiPași?
Mihaela Toma Enciu: În urmă cu patru ani, am decis să mă îndrept spre franciza LaDoiPași și să deschid primul magazin de proximitate în orașul Ovidiu, din Constanța. Practic, am ales să transform magazinul pe care deja îl aveam – unul cu servire directă a clienților – într-unul cu autoservire, care are în centru consumatorul, nevoile şi aşteptările lui, când decide să cumpere dintr-un magazin de proximitate.
Contribuția METRO a avut loc atât la deschiderea magazinului, cât și pe parcursul colaborării, îmbrăcată în numeroase beneficii: de la elementele de branding, dotarea cu echipamente și suport IT, campanii de loialitate și aniversare, până la sprijin acordat în organizarea magazinului etc. Toate aceste aspecte au fost realizate sub îndrumarea echipei METRO. Afilierea la franciză și suportul oferit de echipele METRO și LaDoiPași m-au încurajat să inaugurez, în 2021, și cel de al doilea magazin, în aceeași localitate.
– Ce ne poți spune despre colaborarea cu METRO/LaDoiPași? În ce fel contribuie la gestionarea afacerii?
– Colaborarea cu LaDoiPași, și implicit cu METRO, este foarte strânsă. Ei contribuie constant cu know-how și informații utile pentru toate palierele gestionării unui business. Prin afilierea la franciză, antreprenorii LaDoiPași beneficiază, încă de la început, de consultanţă pentru toate zonele afacerii: branding, sortiment diversificat de produse, preţuri competitive, transfer de know-how, echipamente moderne, materiale promoționale, campanii de promovare la nivel național etc. În contextul actual – unul foarte competitiv, în care supermarketurile se deschid în ritm accelerat – afilierea la rețeaua LaDoiPași, dezvoltată de un jucător atât de important precum METRO, ne ajută să facem față provocărilor.
– Cum s-a dezvoltat magazinul de când te-ai afiliat la franciză? Care sunt planurile de viitor?
– Toate beneficiile menționate anterior oferă clienţilor posibilitatea de a accesa rapid o gamă variată de produse, într-un spaţiu care împrumută elemente din comerţul modern, dar păstrează familiaritatea comerţului tradițional. Totodată, sfaturile pe care le-am primit, de-a lungul timpului, precum și faptul că sunt permanent în legătură cu specialiștii LaDoiPași, au condus la susținerea și creșterea businessului și, implicit, a rețelei. Evoluţia pozitivă a celor două magazine pe care le dețin, încă de la intrarea în reţeaua LaDoiPași, confirmă faptul că instrumentele de marketing şi de consultanţă de business, puse la dispoziţie de METRO/LDP, generează rezultate bune.
În ceea ce privește proiectele de viitor, luăm în calcul deschiderea unui nou magazin sau poate chiar a mai multor spații LaDoiPași. Avem în vedere și planuri de modernizare și încercăm să ținem pasul cu noutățile, pentru a reuși să fluidizăm traficul în magazin și să scurtăm, totodată, timpul pe care clienții îl petrec la casă.
– Din punct de vedere profesional, care este cel mai de preț sfat pe care l-ai oferi cuiva care dorește să-și deschidă un magazin LaDoiPași?
– Consider că, indiferent că deții o locație proprie sau închiriezi un spațiu comercial, este esențial să cunoști nevoile comunității căreia te adresezi, cum să te raportezi la cei care îți trec pragul, pentru a te adapta, astfel, cerințelor pieței pe care o deservești. Cei care vor să facă acest pas trebuie să aibă răbdare și deschidere, dar și încrederea că experții LaDoiPași sunt profesioniști, care te pot ajuta pe parcursul colaborării. Cei afiliați la franciză primesc îndrumare și consultanță pe tot parcursul colaborării.