Achizițiile de noi businessuri au dublat afacerile TeraPlast în primul trimestru

Andreea Neferu 03/05/2018 | 11:15 Ştiri
Achizițiile de noi businessuri au dublat afacerile TeraPlast în primul trimestru

Grupul TeraPlast, unul dintre cei mai mari producători de materiale de construcții din România, și-a dublat afacerile în primul trimestru al acestui an comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, până la 131 de milioane de lei. Avansul vânzărilor vine pe fondul achizițiilor realizate de grup anul trecut – producătorul de acoperișuri Depaco, fabrica de panouri sandwich din Serbia și Politub, jucător pe piaţa ţevilor de apă și gaz.  

Grupul TeraPlast include societățile TeraSteel România și TeraSteel Serbia (producători de panouri sandwich și structuri metalice zincate), TeraPlast (producător de țevi, granule și profile din PVC), Depaco (producătorul țiglei metalice marca Wetterbest), TeraGlass (producător de ferestre și uși din PVC) și distribuitorul TeraPlast Ungaria.

TeraSteel și Depaco au generat 56% din afacerile grupului în primul trimestru al acestui an.

”Din perspectiva echipei de management a grupului TeraPlast, 2018 a inceput ca un an volatil și nu avem motive să credem că aceasta volatilitate se va reduce în trimestele următoare. În aceste prime 3 luni, competiția între producători s-a dat în primul rând pe preț (…). Motorul de creștere al pieței de construcții va fi în continuare sectorul privat, pentru sectorul de infrastructură, care reprezintă 12% din cifra de afaceri bugetată de grup pentru 2018, neexistând previziuni clare. (…) Grupul va continua integrarea afacerilor achiziționate, în scopul creșterii eficienței business-ului”, potrivit unui comunicat transmis de companie.


Sursă foto: TeraPlast

A debutat în presa scrisă în urmă cu opt ani. În 2013, a absolvit cursurile programului de pregătire intensivă în jurnalism „Economic and Political Reporting from Southeast Europe”, organizat la Londra și la Berlin de agenția de presă Reuters, iar în 2015 a participat la cursurile școlii de vară Online and Multimedia Journalism, organizată de Deutsche Journalistenschule la Munchen. În 2013, a câștigat premiul „Florin Petria” pentru jurnalism economic, iar în 2015 a fost unul dintre laureații concursului Tânărul Jurnalist al Anului, secțiunea Economie. Anterior, Andreea a lucrat la Ziarul Financiar. În prezent, la NewMoney, Andreea acoperă din punct de vedere editorial domeniile construcții și imobiliare.