Academia Micilor Developeri anunță o cifra de afaceri de 450.000 euro În 2022, școala își propune să atingă primul milion de euro, doar din cursuri online

Andrei Dumitru 18/01/2022 | 14:41 Ştiri
Academia Micilor Developeri anunță o cifra de afaceri de 450.000 euro În 2022, școala își propune să atingă primul milion de euro, doar din cursuri online

Academia Micilor Developeri, firma antreprenorială românească, anunță o cifră de afaceri de 450.000 de euro la nivelul anului 2021 și estimează că în 2022 va ajunge la primul milion de euro, doar din cursuri online de programare software, robotică și gândire algoritmică pentru copii.

„Odată cu pandemia, nu numai că a apărut nevoia, dar și obligația de a preda online. Obligația din partea noastră de a susține cursurile online, obligația părinților de a nu întrerupe pe termen nedeterminat accesul la educație, obligația profesorilor de a învăța rapid instrumente de predare online. Pe copii nu îi pot introduce în lista celor obligați, pentru că ei, spre deosebire de noi, adulții, nu numai că erau de mult pregătiți să învețe online, ci fac asta de mult timp deja. Nu învață întotdeauna de la profesioniști, dar aceasta este responsabilitatea noastră, ca adulți: să creăm și să promovăm conținut de calitate și atractiv, în mediile și formatele preferate de copii”, arată Oana Manga, Managing Partner, Academia Micilor Developeri.

Oana Manga și Costin Pietraru, cei doi cofondatori ai școlii, au experiență de peste 15, respectiv 20 de ani în industria IT și a produselor și serviciilor digitale, atât din perspectiva de dezvoltare și programare, cât și din cea de marketing și vânzări. De asemenea, profesorii sunt studenți sau absolvenți ai facultăților de profil IT, prin urmare utilizarea uneltelor digitale pentru predare și comunicare a fost mai mult decât facilă pentru ei.

O sursă permanentă de inspirație a fost atenția față de ce se întâmplă la nivel internațional, unde tendințele sunt clare:

– liberalizarea educației – orice specialist poate fi în același timp și profesor;
– Homeschoolingul, care devine din ce în ce mai popular;
– învățarea este continuă, nu se mai produce doar la școală;
– tehnologia se dezvoltă rapid, împreună cu unelte noi de comunicare;
– pandemia a împins învățarea în online și cei care au avut norocul să fie îndrumați și educați de profesioniști au văzut beneficiile.

Tendințele din plan mondial arată că, în câțiva ani, învățământul online va deveni metoda principala de învățare. Învățarea față în față va fi cel mai probabil preferată pentru copiii mai mici sau pentru cei mici și mari deopotrivă, care au nevoie de energia creatoare și de inspirația pe care ți-o poate oferi un grup aflat în prezența ta.

„Orice se poate învăța și preda online, chiar și în prezent. Singurele bariere sunt cele legate de infrastructură și nivelul de trăi, care, dacă vor fi surmontate, vor schimba modul de predare în clase. Predarea în clase fizice va trebui să se adapteze noilor cerințe: nu să vizeze transmiterea de informații, care se găsesc de acum online, ci transmiterea de energie, inspirație, lucruri profund umane pe care ecranele le filtrează uneori. Convingerea mea vine din perspectiva profesionistului care, nu cu decenii în urmă, ci doar acum câțiva ani, suna companiile care publicau anunțurile de angajare în ziarul «România Liberă», pentru a le convinge să posteze anunțuri de angajare și pe site-uri de recrutare online. Lumea nu merge niciodată înapoi, iar noi, la Academia Micilor Developeri, suntem hotărâți să urmăm drumul pe care ni-l arată copiii”, spune fondatoarea școlii.

4 factori care au dat încredere echipei școlii în modelul de afaceri exclusiv online

  1. Numărul mare de copii înscriși la cursurile online;
  2. Ușurința cu care pot fi predate cursuri de programare, chiar de acasă, oriunde ai avea domiciliul, în țară sau în străinătate. Unii profesori predau din Italia și Spania, unde sunt plecați temporar cu burse Erasmus sau în vizită la familiile/prietenii lor;
  3. Deschiderea oportunității de a avea mai multe surse de venit (o parte din profesori sunt programatori full-time și în weekenduri predau sau alții sunt studenți și predau după-amiaza, fără a pierde în trafic ore prețioase din zi);
  4. Bonusuri de performanță și creștere.

„Echipele urmează în general viziunile unei companii dacă acestea se traduc în rezultate palpabile (număr mare de cursanți, încasări mai mari în mai puțin timp, cu condiția ca și colaboratorii să beneficieze de aceste creșteri, fiind recompensați în funcție de aportul și încărcarea pe care o au)”, consideră fondatoarea Academiei Micilor Developeri. Crucial pentru cursurile online a fost ca părinții și copiii să nu simtă că pierd valoare venind la cursurile online, comparativ cu cele offline, ci că de fapt câștigă: timp, calitate, acces, eficiență, transparență. Tot ce a fost perceput ca și riscant de către sistemul public de învățământ, pentru Academia Micilor Developeri a fost de fapt o oportunitate.

Academia Micilor Developeri a fost înființată în anul 2013. Până acum, peste 10.000 de copii au urmat cursurile sau workshop-urile gratuite, atât în Bucureșți, cât și în țară. Detalii la https://www.miciideveloperi.ro/.