A început cu un mic magazin de rochii, iar acum piețele din Marea Britanie și SUA i-ar putea aduce primul milion de euro

Senica Micu 03/12/2018 | 16:55 Oameni
A început cu un mic magazin de rochii, iar acum piețele din Marea Britanie și SUA i-ar putea aduce primul milion de euro

Au trecut mai bine de patru ani de când Carmen Dascălu a început să facă și producție. O perioadă care i-a adus și cea mai mare creștere și a pregătit-o pentru piața internațională. Ținta? Marea Britanie și Statele Unite. 

Acest articol a apărut în numărul 53 (19 noiembrie – 2 decembrie) al revistei NewMoney

A început să vândă primele rochii Roserry cusute în propriul atelier în 2014, trecând astfel de la etapa în care lucra cu furnizori la faza în care creștea o nouă linie de business: producția. Astăzi, Carmen Dascălu (33 de ani) spune că această trecere s-a petrecut natural, după ce căpătase experiența antreprenorului care aduce marfă din diverse țări și o distribuie pe la diferiți comercianți. Businessul început timid în 2009 se maturiza și cerea noi pro­vocări, inclusiv extinderea la nivel inter­na­țional.

Să vândă pe alte piețe nu este un lucru pe care îl testează abia acum. Carmen Dascălu își vinde deja rochiile pe mai multe site-uri din străinătate, cum ar fi venteprivee.com, care-i aduc 10% din totalul vânzărilor. Este vorba despre niște campanii lunare, la care participă cu anumite modele, vânzările apropiin­du-se deseori de 10.000 de euro/lună. „Am un agent care se ocupă de treaba asta și o dată la o lună mă întreabă: «Nu vrei să intri în campania asta cu niște produse?»“, explică ea. Sunt campanii spe­ciale, la care lucrează targetat, așa cum se întâmplă în fiecare an cu Black Friday-ul din România. „Noi vindem în weekendul de Black Friday cât vindem într-o lună. Anul trecut am vândut 800 de rochii în trei zile.“

Țintele sale pentru anul viitor sunt Marea Britanie și Statele Unite ale Americii, în condițiile în care își propune să crească de peste trei ori procentul vân­zărilor internaționale. „Investesc 10.000 de euro în optimizarea site-ului roserry.com, urmând ca lunar să investesc 5.000 de euro în marketing“, adaugă ea.

În paranteză spus, piaţa de e-commerce din România a avut în ultimii cinci ani un ritm de creștere accelerat, urmând să ajungă anul acesta la 3,6 miliarde de euro, în creștere cu 30% față de 2017, în condi­țiile în care numărul magazinelor active s-a dublat de la 7.000 anul trecut la 14.000 în prezent, arată datele Asociaţiei Ro­mâne a Magazinelor Online (ARMO). „Comerțul online este pe un trend ascendent, însă legislația este învechită, fapt ce poate împiedica dezvoltarea acestuia în contextul global de astăzi“, sublinia Florinel Chiș, director executiv al ARMO, într-un comunicat de presă. Iar pe categorii, vân­zările generate de magazinele online de fashion sunt printre cele mai ridicate.

Până acum, antreprenoarea a testat din mai multe unghiuri piața internațională, iar poate cea mai interesantă experiență a sa a fost cu Amazon.com, unde și-a vândut produsele mai bine de o jumătate de an. „Mi-a luat mult timp povestea cu Ama­zonul și nu am ajuns la ce mi-am dorit“, mărturisește ea, retrospectiv. Investiția de 10.000 de dolari pe care a făcut-o ar fi trebuit să-i garanteze din start un avantaj față de concurenții cu buget mai mic de pe Amazon. La fel și faptul că produsul nu se fabrica în România (costurile ar fi fost mai mari), ci în China, ajungând în depozi­tele Amazon direct de la producător.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Senica Micu are o experiență de peste zece ani în presa de business. A scris pentru mai multe publicații, precum Forbes, Money Express și Capital, realizând interviuri cu lideri de companii și antreprenori. În paralel, a coordonat diverse proiecte editoriale și s-a implicat în organizarea unor evenimente. În 2011, a câștigat unul dintre marile premii ale concursului „Tânărul Jurnalist al Anului”, inițiat de Freedom House România.
← Close