7 ani de Sportisimo in Romania: Rezultate 2022 și obiective pentru 2023 (P)

NewMoney 03/02/2023 | 15:08 Ştiri
7 ani de Sportisimo in Romania: Rezultate 2022 și obiective pentru 2023 (P)

În 2022, Sportisimo a înregistrat o creștere a vânzărilor pe magazine de două cifre, de aproximativ 10%. Obiectivul pentru 2023 este menținerea ritmului de creștere cu două cifre. Sportisimo va investi anul acesta aproximativ 2 milioane de euro în extinderea lanțului de magazine.

Petru Andronic – Country Manager

Vrem să ne consolidăm poziția și să câștigăm market share pe piața de sport goods; În prezent ne aflăm pe locul 4, la o mică diferență de locul 3, însă țintim să fim prima opțiune pentru iubitorii de sport în România, așa cum suntem deja în Cehia și Slovacia. Pentru atingerea acestui target, vom continua să ne îmbunătățim constant serviciile oferite în funcție de nevoile clienților noștri, să diversificăm portofoliul de produse, dar și să continuăm să ne extindem ca număr de magazine.

În prezent, vânzările din online reprezintă aproximativ 15% din totalul vânzărilor.

Retrospectivă 2022

Am căutat să oferim soluții complete pentru nevoile clienților noștri. O soluție lansată anul trecut este opțiunea Click and Collect. În acest fel, clienții au posibilitatea de a cumpăra online produsele preferate, ca mai apoi să le preia direct din magazinul selectat.

Am fost axați să creștem productivitatea în magazine, cu ajutorul digitalizării. Am avut lansări interne de aplicații, servicii care să-i ajute pe colegii din magazine, să le micșoreze volumul de muncă și am reușit să optimizăm mai multe procese.

Maria Gheorghita – Director de Marketing

La Sportisimo, am realizat un studiu ce privește consumatorii români, în august anul trecut, cu partenerii de la Incomind. Studiul a fost realizat pe un eșantion de 1000 de personae cu vârste cuprinse între 15-65 de ani, persoane care au cumpărat măcar o dată pe an echipamente în valoare de minimum 100 de lei.

În urma studiului au fost adunate o serie de date relevante:

  1. În medie, românii alocă pentru achiziția de articole sportive un budget de aprox. 290 euro, foarte asemanator cu Cehia (310 euro), cel mai scăzut buget fiind în Slovacia (260 euro). Deși bugetele sunt asemănătoare, consumatorii sunt foarte diferiți. Dacă în restul țărilor raportul funcționaliate/preț primează în luarea deciziei, românii sunt foarte atenți și la aspectul echipamentelor, se uita la pret, se uita la functionalitate, dar își doresc ca produsul să fie fashion și în trend.
  2. Al doilea aspect important din studiu este că există o legătură directă între valoarea venitului per gospodărie și frecvența practicării unui sport. Cu cât nivelul de venit este mai mare, frecvența practicării unui sport este mai mare și, desigur, crește și volumul cumpărărurilor de echipamente sportive.
  3. Brandurile preferate ale românilor rămân Adidas, pe primul loc, urmat de Nike, Puma, Reebok și brandurile proprii ale Sportisimo.
  4. În ceea ce privește tipul de activități sportive, avem alergatul pe primul loc (aproape 50%), urmat de hiking/outdoor și cycling.

Femei: aerobic, yoga, fitness.

Barbați: fotbal, în general sporturile cu mingea în aer liber.

Piața de echipamente sportive din România este una dinamică și competitivă, ce a cunoscut o creștere constantă în ultimii ani, ajungând astăzi la o valoare de peste 500 mil Euro.

Există în continuare potențial de creștere pentru Sportisimo pe plan local. În urma eforturilor care s-au concentrat pe logistică (un nou depozit la Ostrava), îmbunătățirea custmer experience și a campaniilor integrate de marketing, au venit și rezulatate, iar principalii indicatori de performanță au crescut:

  • Notorietatea spontană a brandului Sportisimo a continuat să crească în 2022 cu 2% ajungând la 22;
  • Aided awareness a crescut cu 8 procente (de la 77% la 85%);
  • Active awareness cu 7% (de la 55% la 62%).

De asemenea, dacă ne uităm la indicatorul care măsoară gradul de satisfacție al clienților și măsura în care aceștia ar recomanda magazinele Sportisimo altor persoane, scorul NPS, Sportisimo se situează pe locul al 3-lea, în urcare cu 2 locuri față de anul 2021.

Iulia Visan – Expansion Manager

În România, Sportisimo a intrat pe piață în urmă cu 7 ani, deschizand pe 19 decembrie 2015 primele 3 magazine, iar în această perioadă brandul s-a extins rapid, inclusiv în perioada pandemiei, ajungând astăzi la un număr de 48 de magazine. Planul este ca în următorii 5 ani să ne dublăm reţeaua și să ajungem la peste 90 de magazine pe plan local.

Anul acesta avem ca obiectiv deschiderea a 10 magazine în România.

Avem planificate facelifturi o dată la 5 ani de activitate, pentru magazinele care deja funcționează.

Pentru lansarea de magazine suntem deschiși atât spre retail park, precum și centre comerciale, în funcție de oportunitățile din piață care vin și din partea dezvoltatorilor.