Cu o zi înainte de implementarea GDPR, 20% dintre companiile din România nu au auzit de noul regulament impus de UE

NewMoney 24/05/2018 | 11:39 Ştiri
Cu o zi înainte de implementarea GDPR, 20% dintre companiile din România nu au auzit de noul regulament impus de UE

Regulamentul General privind Protectia Datelor (GDPR), conceput de UE va intra în vigoarere pe 25 mai, iar toate companiile sunt obligate să îl implementeze. Însă 20% dintre companiile românești nici nu au auzit de aceste norme și riscă amenzi de până la 4% din cifra de afaceri. 

Aproape 21% dintre companiile din România anticipează că implementarea normelor GDPR va afecta comportamentul de plată, potrivit Raportului European privind Plățile, realizat de Intrum. Media la nivel European în ceea ce privește acest subiect este de doar 14%, iar România se află pe locul doi din punct de vedere al procentajului.

Citește și: Care a fost prima tranzacție cu Bitcoin din istorie. Acum ar valora peste 80 de milioane de dolari

Astfel, țara noastră este depășită pe acest subiect doar de Marea Britanie, aceasta din urmă înregistrând 31 de procente în rândul companiilor care anticipează un impact crescut al GDPR în comportamentul de plată.

GDPR sau Regulamentul General privind Protectia Datelor a fost conceput de Uniunea Europeană și implementarea lui este obligatorie pentru toate companiile care gestionează date personale ale cetățenilor din UE. Toate companiile au obligația să implementeze politicile GDPR până cel târziu la data de 25 mai, 2018.

Chiar dacă IMM-urile și corporațiile din România se așteaptă la influențe serioase din partea GDPR, acestea sunt optimiste în ceea ce privește impactul măsurilor legislative asupra mediului de afaceri. Media la nivel European atunci cand vine vorba despre optimismul companiilor referior la efectele GDPR este de doar 8%, pe când în România se ridică la 19%. În rest, 23% dintre companiile românești intervievate declară că GDPR nu va avea impact asupra afacerilor, 10% dintre acestea sunt pesimiste și previzionează un impact negativ iar 20% dintre companii declară că nu mai au auzit de GDPR până acum.

“Avem deja o experiență solidă în ceea ce privește protecția datelor pe care le gestionăm. Protectia datelor personale a reprezentat pentru noi o preocupare constantă, înca de la înființarea companiei și întotdeauna ne-am conformat la cel mai înalt nivel reglementarilor legale în acest domeniu. GDPR deschide calea pentru o reglementare comună în UE și consecințele nerespectării acesteia vor fi de mare amploare.” declară Magdalena Cristescu, Chief Legal & Compliance Officer Intrum România

Citește și: Dragnea anunţă noi creșteri de salarii și pensii precum și reducerile de taxe și impozite. Opoziția avertizează că Guvernul nu mai are bani și trăiește pe datorie

În ceea ce privește sumele alocate de către companiile din România pentru implementarea GDPR, 15% dintre acestea spun ca au investit între 1 – 1.000 euro iar 8% între 1.000 – 50.000 euro. Restul de 77% dintre companiile intervievate au declarat fie că nu au avut costuri de implementare GDPR, fie că nu le cunosc.

Aceste date au fost extrase din Raportul European privind Plățile, desfășurat în România dar și în alte 28 de tări din Europa și ale cărui concluzii vor fi prezentare pe data de 29 mai, 2018.


Foto: AFP / Mediafax