Twitter recunoaște că a folosit datele personale ale utilizatorilor fără consimțământul acestora

NewMoney 07/08/2019 | 16:34 Ştiri
Twitter recunoaște că a folosit datele personale ale utilizatorilor fără consimțământul acestora

Reţeaua de socializare Twitter a anunţat că datele personale ale utilizatorilor săi au fost folosite în scopuri publicitare – din mai 2018 – fără consimţământul explicit al acestora, relatează AFP.

Reţeaua a precizat că această eroare a fost corectată luni şi că o anchetă se află în curs, cu scopul de a determina câţi utilizatori au fost afectaţi, sfătuindu-şi utilizatorii să-şi revizuiască parametrii în privinţa împărtăşirii datelor.

Potrivit Twitter, este vorba despre două cazuri – dacă un utilizator s-a uitat sau a dat click pe un mesaj publicitar pentru o aplicaţie pe mobil, pe de o parte, iar pe de altă parte dacă a trimis mesaje publicitare de pe dispozitivul folosit pentru a se conecta la reţea.

”Din septembrie 2018, am putut să vă arătăm mesaje publicitare în baza unor deducţii pe care le-am realizat cu privire la dispozitivul pe care-l folosiţi, chiar dacă nu v-aţi exprimat permisiunea. Datele respective au rămas la Twitter şi nu priveau informaţii precum parole sau adrese de e-mail”, a precizat reţeaua într-o notă explicativă, publicată în centrul său de ajutor online.

Twitter, care le prezintă scuze utilizatorilor respectivi, dă asigurări că implementează ”etapele necesare pentru a (se) asigura că acest lucru nu se va mai întâmpla” şi îi invită pe utilizatorii săi să contacteze biroul de protecţia datelor printr-un formular.

Aceste două probleme, legate de respectarea consimţământului explicit al utilizatorilor, în vederea folosirii datelor lor personale, au apărut după intrarea în vigoare, în mai 2018, a Regulamentului european de protecţia datelor (GDPR).

GDPR a impus platformelor şi site-urilor de web să se asigure că utilizatorii şi-au dat în mod explicit consimţământul pentru a le colecta datele în scopul ţintirii publicitare şi atunci când această colectare se face în contul unor întreprinderi terţe.

GDPR obligă de asemenea orice întreprindere care pierde date personale să avertizeze autorităţile competente ale ţării în care se află sediul său european – în cazul Twitter este vorba de Irlanda – în 48 de ore de la descoperirea acestei breşe, iar persoanele vizate cât mai rapid posibil.


FOTO: Pixabay

Sursa: News.ro