Telekom România, scădere de 2,8% a veniturilor în trimestrul al doilea

NewMoney 08/08/2019 | 11:43 Ştiri
Telekom România, scădere de 2,8% a veniturilor în trimestrul al doilea

Grupul de companii Telekom România a anunţat, joi, că a înregistrat o scădere de 2,8% a veniturilor în trimestrul al doilea, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, până la 231,2 milioane de euro.

Evoluţia a fost influenţată şi de venituri mai mici provenite din vânzarea de telefoane mobile, pe măsură ce Telekom Romania s-a concentrat pe ofertele atractive de servicii #Netliberare şi #BusinessLiber.

”Veniturile din serviciile fixe în T2 2019 au fost de 59,3 milioane euro, în scădere cu 5,3% faţă de perioada similară a anului trecut, în special ca urmare a veniturilor mai mici din voce fixă, în timp ce veniturile din TV şi broadband au revenit pe creştere după mai multe trimestre”, se arată în comunicat.

În plus, veniturile din serviciile fixe au crescut consecutiv, faţă de primul trimestru al acestui an (cu 2,6%) după doi ani de scăderi trimestriale succesive, reflectând evoluţia favorabilă a ARPU.

”Veniturile din serviciile convergente fix-mobil au continuat tendinţa ascendentă, înregistrând o creştere de 30,2% de la un an la altul, pe fondul creşterii numărului de utilizatori pentru acest segment, cu 34,4%, ajungând la 802.500 de clienţi la sfârşitul celui de-al doilea trimestru al acestui an”, se arată în comunicat.

Utilizatorii serviciilor de voce fixă (inclusiv FMC) au ajuns la 2,1 milioane la sfârşitul celui de-al doilea trimestru din 2019, înregistrând o creştere de 0,9% faţă de perioada similară a anului trecut. Creşterea bazei de clienţi pentru serviciile integrate fix-mobil a compensat declinul continuu al numărului de abonaţi pentru serviciile tradiţionale de voce fixă, potrivit companiei.

”Numărul de clienţi pentru serviciile de televiziune a fost de 1,4 milioane în trimestrul doi al acestui an, în scădere cu 5,7% faţă de perioada similară a anului trecut, în principal pe fondul declinului tehnologiei DTH (Direct to Home). În acelaşi timp, segmentul de Internet TV (IPTV) a înregistrat un avans de 15% al numărului de clienţi, de la un an la altul. Venitul mediu per utilizator (ARPU) pentru acest segment a crescut, de asemenea, semnificativ în aceeaşi perioadă”, se arată în comunicat.

În trimestrul doi al anului curent, Telekom Romania a înregistrat 1,1 milioane de clienţi pentru serviciile broadband (fix şi mobil) pentru operaţiunile fixe, în scădere cu 5,9% faţă de acelaşi trimestru al anului trecut. În acelaşi timp, ARPU pentru acest segment a crescut faţă de perioada similară a anului trecut.