O companie clujeană specializată în furnizarea de soluții pentru e-commerce își pregătește extinderea internațională

Senica Micu 20/08/2020 | 10:19 Companii
O companie clujeană specializată în furnizarea de soluții pentru e-commerce își pregătește extinderea internațională

Cu un portofoliu de câteva sute de clienți în plan local, o companie clujeană specia­lizată în furnizarea de soluții de e-commerce își pregătește extinderea interna­țională.

După ce în urmă cu un an a atras o inves­tiție de un milion de euro din partea grupului polonez R22 pentru un pachet mino­ritar de acțiuni (31%), compania clujeană Blugento este astăzi pe punctul de a se lansa și internațional cu cel mai nou produs al său, Zento, o platformă e-commerce de tip SaaS, bazată pe Magento 2. „Obiectivele noastre de dinainte de pandemie au rămas neschimbate. Este vorba despre Zento, noul produs anunțat oficial la finalul lunii iunie, și internaționalizarea platformei, plan care se află deja în execuție“, spune Sandu Băbășan, CEO-ul companiei.

În același timp, având în vedere dezvol­tarea accelerată a comerțului online, Blugento ar putea ajunge anul acesta la 500 de magazine virtuale, față de un portofoliu de 400, câte număra în 2019.

Peste Black Friday

Blugento este o com­panie tânără în peisajul autohton al co­merțului online, înființată în 2016, la Cluj-Napoca, și specializată în furnizarea de soluții de e-commerce bazate pe platforma Magento, cea mai populară plat­formă de pe acest segment din lume. „Evo­luția către Blugento a fost una naturală. Înainte, am deținut agenția de software development MindMagnet, prin intermediul căreia făceam magazine online la cheie pentru clienți internaționali. Ulterior, MindMagnet a fost achiziționat de către Pitech Plus (furnizorul de aplicații software, n.r.). Mai apoi, am primit o investiție de 120.000 de euro de la investitori privați în 2017“, povestește Sandu Băbășan.

De altfel, la sfârșitul lui 2017, Blugento avea deja 300 de magazine în platformă. Practic, implementarea acestei platforme permite construirea unui magazin online de la zero, într-o singură zi. În plus, clienții au acces la toate funcționalitățile oferite de platforma Magento și adaptate la piața locală, atât din punct de vedere fiscal, cât și legislativ.

Un pas important pentru companie a fost făcut anul trecut, când a primit o in­vestiție de un milion de euro din partea gru­pului polonez R22, pentru un pachet minoritar de acțiuni. Ținta principală? „Extinderea internațională“, lucru posibil da­to­rită dezvoltării noului produs Zento. „Prin intermediul Zento, dorim să creștem amprenta internațională, să facilităm competitivitatea magazinelor românești pe pie­țele din afară. Zento le permite magazi­nelor online să fie mult mai rapide, timpii de încărcare a paginilor scăzând conside­ra­bil. Mai mult, facilitează interacțiunea cu magazinul prin integrarea PWA (progressive web apps). Astfel, oferă o interacțiune identică cu cea a unei aplicații mobile“, completează Sandu Băbășan.

În momentul de față, unul dintre principalele efecte generate de pandemie în co­merțul online a fost „creșterea semnifi­ca­tivă în viteza de reacție a celor care amâ­nau deschiderea unui magazin online“. Potrivit lui Băbășan, magazinele găzduite pe platforma sa au avut „o creștere masivă a numărului comenzilor pentru o perioadă de timp“, depășind chiar nivelul numărului de comenzi de Black Friday. În acest context, pentru 2020, antreprenorul estimează pentru Blugento aproape o dublare a afa­ce­rilor, de la 2,2 milioane de lei anul trecut la 4 milioane de lei.

Soluții de creștere

Valoarea totală a vân­zărilor generate anul trecut de magazi­nele online care utilizează această plat­formă era estimată la aproximativ 60 de mi­lioane de lei, în condițiile în care, în 2018, acestea au fost de 2,5 ori mai mari față de 2017. „Ne implicăm în afacerea clien­tului ca și cum ar fi a noastră, încer­căm să găsim cele mai bune soluții și cola­borări pentru creșterea businessului și a veniturilor. Analizăm atât modelul de business din offline, cât și magazinul online și iden­tificăm soluții pentru a crește per total afacerea, nu doar componenta de online“, mai spune Sandu Băbășan.

La finalul anului trecut, Blugento a încheiat o alianță cu alte companii din domeniu – Frisbo, Coletaria.ro și VE Global –, pentru a sprijini magazinele online din România să își vândă produsele în Polonia, o piață de e-commerce de circa patru ori mai mare decât cea autohtonă. „Le oferim antreprenorilor care vor să își vândă produsele în Polonia garanția unui cost avantajos de livrare, care pornește de la 20 de lei pentru un colet. Asigurăm conectarea ma­gazinelor cu marketplace-uri din Polonia, pentru o extindere rapidă a afacerii on­line“, sublinia atunci, într-un comunicat de presă, Alexandr Jeleascov, CEO al Coletaria.ro.

Potrivit estimărilor Asociației Ro­mâne a Magazinelor Online (ARMO), sectorul local de e-commerce a trecut de 4,3 miliarde de euro la finalul lui 2019, pentru anul acesta fiind estimată – înainte de pan­demie – o creș­tere la 5 miliarde de euro. Chiar și așa, potrivit Eurostat, doar 23% din populația României a făcut cumpă­ră­turi online în 2019. „Lucrul acesta ne si­tuează pe penulti­mul loc din Uniunea Europeană, devansând doar Bulgaria, cu 22%, fapt care ne arată că e-commerce-ul românesc mai are mult loc de creștere“, spune Andrei Radu, CEO și fondator GPeC.

Din perspectiva Blugento, ultimele luni s-au remarcat printr-o creștere accelerată a digitalizării companiilor, accelerare care ar fi fost mai lentă într-un an normal. Cu alte cuvinte, mulți retaileri și-au dorit să fie prezenți online cât mai repede, conștienti­zând că acest canal va fi cel mai utilizat pentru cumpărături. Iar din câte indică sem­nalele de până acum, nu doar pentru această perioadă.

Senica Micu are o experiență de peste zece ani în presa de business. A scris pentru mai multe publicații, precum Forbes, Money Express și Capital, realizând interviuri cu lideri de companii și antreprenori. În paralel, a coordonat diverse proiecte editoriale și s-a implicat în organizarea unor evenimente.