Netflix va investi 85% din buget în producţiile proprii

Gabriel Bucur 15/05/2018 | 09:08 Ştiri
Netflix va investi 85% din buget în producţiile proprii

Netflix, companie americană producătoare și distribuitoare de filme, va aloca 85% din buget pentru a crea conținut original, adică filme şi seriale proprii, a anunțat directorul pe partea de conținut, Ted Sarandos, într-o conferință cu teme din piața de media, transmite News.ro.

În același timp, Netflix va lansa, până la sfârșitul anului, încă 470 de titluri originale, ceea ce va însemna că totalul producţiilor proprii în 2018 va ajunge la la aproximativ o mie de filme şi seriale originale.

De câțiva ani, Netflix pune accent pe producerea conţinutului original, în locul achiziţionării drepturilor de difuzare pentru conţinutul produs de diverse alte studiouri şi case de producţie.

Citiți și: Comunismul se întoarce: de ce tinerii din ziua de azi își doresc să fie săraci

Compania de streaming a investit sume importante în mai multe blockbustere, precum „War Machine”, cu Brad Pitt, care a costat 60 de milioane de dolari şi a fost o dezamăgire pentru cei mai mulţi. În schimb, aprecierea a venit pe partea de seriale, acolo unde titluri precum „Stranger Things” şi, mai nou, „Lost in Space”, au fost foarte apreciate.

Netflix este cumva forţat să-şi creeze propriul conţinut, în condiţiile în care multe studiouri fie au crescut preţurile pentru licenţe, fie le păstrează pentru propriul serviciu de streaming. Un studiu recent, realizat în Statele Unite, a arătat că titlurile originale reprezintă 80% din întregul conţinut urmărit de utilizatorii Netflix.

Citiți și: FOTO Ce întrebuințare neobișnuită a găsit Radu Savopol, proprietarul 5 to go, unor mașini vechi de 60 de ani

Anterior, Netflix anunţase că va cheltui între 7 şi 8 miliarde de dolari anul acesta pentru crearea de conţinut original, iar luni a fost anunţată continuarea cu un al doilea sezon al unuia dintre cele mai apreciate seriale SF din ultima vreme, „Lost in Space”.

 


FOTO: Guliver / Getty Images

În șapte ani de jurnalism, a pendulat între domeniul sportiv și cel economic. A lucrat, printre altele, la Radio România Actualități și Adevărul Financiar. Acum, este coordonatorul online al proiectului NewMoney.