Munca Remote va continua să crească cu 35-50% anual. Iată care sunt avantajele acestui nou concept în România

NewMoney 12/05/2020 | 14:12 Ştiri
Munca Remote va continua să crească cu 35-50% anual. Iată care sunt avantajele acestui nou concept în România

Companiile care aleg să-și transforme departamentele în echipe 100% remote sau hibride susțin economia românească, oferindu-le posibilitatea angajaților să lucreze nu doar de acasă, ci și de oriunde își doresc. Cifrele arată că, datorită muncii remote, angajatorii economisesc anual minim 11.000 euro/per angajat part – time remote, iar angajații minim 4.000 euro

În acest context, Amalia Ștefan și Mara Eliza Barza, fondatoarele startup-ului Remote Stories, lansează în această lună campania “Pornim România Remote”, ce are ca scop promovarea avantajelor implementării conceptului Remote Work în România și beneficiile acestui tip de muncă asupra economiei românești și a sustenabilității.

Astfel, cele două antreprenoare își doresc să atragă atenția asupra avantajelor muncii remote la nivel de individ, companie, societate și economie, atât pe termen scurt, cât și pe termen lung, campania adresându-se atât persoanelor care lucrează remote sau parțial remote, cât și companiilor 100% remote și hibride.

Această mișcare contribuie la reducerea amprentei de carbon și astfel la protejarea mediului înconjurător. Din punct de vedere demografic, orașele mici au șansa să fie repopulate, reducându-se astfel supraaglomerarea din marile orașe. Practic, angajații care veneau în marile orașe doar pentru un job într-o companie multinațională, având un job remote pot rămâne în localitățile natale sau se pot muta în orașe mai mici, chiar și în zone rurale, unde pot duce un stil de viață mai liniștit.

”Așadar, munca remote oferă multiple beneficii: flexibilitate, mai puțin timp în trafic și mai mult timp pentru tine, viață socială, angajați mai fericiți, creșterea productivității muncii angajaților, reducerea costurilor pentru companii, diminuarea cantității de dioxid de carbon, protejarea naturii, creșterea consumului local și creșterea economiei românești”, potrvit unui comunicat de presă.

„Prin această campanie, ne dorim să promovăm stilul de viață remote și să aducem în vederea angajaților remote că munca de la distanță nu înseamnă neapărat work from home. Aceștia au libertatea deplină de a lucra din diferite locații (cafenele, parcuri, restaurante), orașe (Constanța, pe malul mării, Brașov la poalele Tâmpei… sau într-o locație idilică din Maramureș). După o perioadă îndelungată de izolare la domiciliu oamenii au nevoie de socializare și activități în aer liber, dar care să le ofere siguranță. Întrucât perioada de distanțare socială va fi în continuare recomandată, activitățile sociale outdoor sunt necesare menținerii unei vieți sănătoase. Un stil de viață sănătos presupune un echilibru între viața personală și profesională”, spune Amalia Ștefan (foto stânga), Specialistă Remote Work & Travel Technology și co-fondatoare a proiectului Remote-Stories.com.

„De mai bine de 6 ani lucrez remote și independent având în vedere că domeniile în care activez îmi permit această flexibilitate. De-a lungul acestor ani am experimentat munca de la distanță atât de acasă, din diferite locații din București și din proximitatea capitalei, cât și din alte orașe (Constanța, Brașov) și țări. Testând zeci, sute de locații îmi dau seama cât de important este să lucrezi în spații adecvate și în medii plăcute, în care să te simți confortabil. Așadar, în cadrul acestui proiect ne dorim să promovăm locațiile din România care oferă facilități pentru munca remote, ca de exemplu: birouri în camere, spații adaptate muncii remote în recepție, lobby și grădină, conexiune bună la internet, spații de joacă pentru copii & zonă de lucru pentru părinți”, spune și Mara Eliza Barza, Specialistă Remote Work (foto dreapta), PR, Designer de Interior și co-fondatoare a proiectului Remote-Stories.com.

Dacă până acum Munca Remote a crescut anual cu 30%, în continuare va crește cu 35-50%. În momentul de față, la nivel internațional 56% dintre companii activează hibrid, iar 17% sunt total remote. Așadar, conceptul Remote Work este în continuă dezvoltare și din ce în ce mai multe companii vor adera la acest tip de muncă.

Conform ultimelor studii realizate în piață:

  • Cei care lucrează de la distanță cel puțin o dată pe lună sunt cu 24% mai fericiți și mai productivi decât cei care lucrează doar de la birou
  • Companiile care au devenit remote-friendly și-au crescut cifra de afaceri cu 25% mai mult decât cele care nu sunt remote
  • Lucrul de la distanță NU afectează negativ investițiile companiilor în dezvoltarea angajaților lor
  • 69% din millennials vor să muncească remote
  • 80% dintre cei ce lucrează remote au declarat că au moralul mai ridicat, iar 69% au declarat că muncesc chiar și când sunt bolnavi, nefiind nevoie să își ia zilele de concediu medical
  • Statisticile arată că 82% dintre cei ce lucrează de la distanță au raportat niveluri de stres mai mici
  • Angajatorii și angajații deopotrivă economisesc anual sume substanțiale ca urmare a muncii remote. Angajatorii economisesc anual minim 11.000 euro/per angajat part – time remote, iar angajații minim 4.000 euro

„Ne dorim să aducem în atenția publicului faptul că schimbarea obiceiurilor angajaților și reluarea obiceiurilor de către freelanceri duc la creșterea consumului intern și automat la creșterea economiei românești”, adaugă Amalia Ștefan. „Așadar, încurajăm oamenii să lucrez remote din diferite locații și orașe, nu doar de acasă”, menționează și Mara Eliza Barza. Pe perioada campaniei, firmele vor avea posibilitatea să publice gratuit joburi remote Remote-Stories.com.