Francezii de la Saint-Gobain investesc în producția de vată minerală: Piața locală de materiale pentru izolații va crește puternic

Andreea Neferu 16/04/2018 | 09:21 Ştiri
Francezii de la Saint-Gobain investesc în producția de vată minerală: Piața locală de materiale pentru izolații va crește puternic

Efervescența din sectorul rezidențial și industrial este resimțită din plin și pe piața materialelor pentru izolații, estimată la peste 130 de milioane de euro anual, astfel că jucătorii care activează în acest domeniu au început să facă investiții în liniile de producție pe care le dețin.

”Estimăm că, în total, întreaga piață a produselor pentru izolaţii va crește semnificativ în viitor”, spune Ovidiu Păscuțiu (foto), director general al Saint-Gobain Construction Products România – Rigips şi Isover, una dintre subsidiarele locale ale grupului francez Saint-Gobain. Piața de materiale pentru izolații este formată din vată minerală (bazaltică și de sticlă) și din polistiren (expandat și extrudat).

În contextul prognozelor de creștere a pieței, producătorul francez a anunțat la finalul anului trecut că va redeschide în iulie 2018 linia de vată de sticlă din fabrica sa Isover de la Ploiești, după ce producția acesteia a fost închisă în 2016. Redeschiderea și modernizarea acestei linii, cu o capacitate de 24.000 de tone anual, va implica o investiție de 4,8 milioane de euro și va crea 50 de noi locuri de muncă în departamentele de producție, logistică și administrativ. Tot la Ploiești, compania operează în prezent o linie de vată minerală bazaltică, care ar urma să fie renovată astfel încât capacitatea de producție să ajungă la 30.000 de tone începând cu al doilea semestru din 2019. ”Din punct de vedere al impactului, modernizarea liniilor de producție îi va permite grupului Saint-Gobain să își extindă gama de produse pentru regiunea Europei de Sud-Est. De asemenea, reprezintă o oportunitate pentru noi de a ne consolida poziția pe piața de materiale pentru izolaţii”, spune Păscuțiu.

În afară de piața locală, fabrica Saint-Gobain Isover din Ploiești va furniza produse și soluții şi pentru alte țări din regiune precum Moldova, Bulgaria, Ungaria, Serbia, Croația, Bosnia, Macedonia, Kosovo și Albania.

Recent, și grupul danez Rockwool, cu activități pe piața materialelor de construcții, a anunțat că investește circa 50 de milioane de euro în construcția unei fabrici de vată minerală bazaltică în comuna Ariceștii Rahtivani din Prahova. Fabrica va începe producția în 2019.

Printre proiectele din România pentru care grupul Saint-Gobain a furnizat produse se numără birourile Sky Tower sau Floreasca Park, spitalul Grigore Alexandrescu, centrele comerciale Plaza Romania și Băneasa Shopping City, hotelurile Athénée Palace Hilton, Grand Marriott și Cișmigiu, ansamblurile rezidențiale Good Afternoon Balotești, Trend Residence, Greenfield II – cartier Salcâmilor, Cortina Residence.

”Un segment de clienţi constant și important în cazul produselor noastre este reprezentat de renovările şi noile proiecte din segmentul rezidențial. În ultima perioadă, se observă o preocupare accentuată a dezvoltatorilor de a folosi materiale de înaltă calitate şi de a construi clădiri eficiente energetic. Pe de altă parte, sectorul de birouri și cel comercial sunt în plină dezvoltare, înglobând volume importante de plăci din gips-carton şi vată minerală cu performanțe superioare”, mai spune reprezentantul Saint-Gobain.

După un an 2017 în care a scăzut cu 5,4%, piața construcțiilor a reușit să revină pe plus în 2018, în primele două luni ale acestui an – cea mai recentă perioadă pentru care există informații – înregistrând un avans de 8,4% față de același interval din 2017, potrivit datelor de la Institutul Național de Statistică. Avansul este resimțit și pe piața materialelor de construcții, care reprezintă circa o treime din sectorul total al construcțiilor. ”Piața locală a materialelor de construcții a înregistrat în ultimul timp o tendință pozitivă, care estimăm că va continua în anii următori, atât pentru piața de vată minerală şi de gips-carton, cât și pentru celelalte segmente de piață (profile și accesorii metalice, chit de rosturi, etc.)”, spune Păscuțiu.

Pe piața de vată minerală, Saint-Gobain concurează cu jucători precum Rockwool, Knauf Insulation sau Ursa.

În România, Saint-Gobain are aproximativ 1.500 de angajaţi și 11 unităţi de producţie în opt situri industriale situate în Brăneşti, Călăraşi, Ploieşti, Satu-Mare, Tulcea, Turda, Suceava şi Vălenii de Munte.

Saint-Gobain este prezent pe plan local prin companiile Saint-Gobain Glass, Saint-Gobain Construction Products, Saint-Gobain Abrazivi, Brodrene Dahl, Pietta Glass Working (cumpărată în 2016 de Saint-Gobain), care au înregistrat în 2016 afaceri de circa 190 de milioane de euro, potrivit datelor de la Ministerul Finanțelor.


Sursă foto: Saint-Gobain

A debutat în presa scrisă în urmă cu opt ani. În 2013, a absolvit cursurile programului de pregătire intensivă în jurnalism „Economic and Political Reporting from Southeast Europe”, organizat la Londra și la Berlin de agenția de presă Reuters, iar în 2015 a participat la cursurile școlii de vară Online and Multimedia Journalism, organizată de Deutsche Journalistenschule la Munchen. În 2013, a câștigat premiul „Florin Petria” pentru jurnalism economic, iar în 2015 a fost unul dintre laureații concursului Tânărul Jurnalist al Anului, secțiunea Economie. Anterior, Andreea a lucrat la Ziarul Financiar. În prezent, la NewMoney, Andreea acoperă din punct de vedere editorial domeniile construcții și imobiliare.