Facebook intră în industria e-health. Ce tip de serviciu va furniza utilizatorilor

Elena Marinescu 04/11/2019 | 12:48 Ştiri
Facebook intră în industria e-health. Ce tip de serviciu va furniza utilizatorilor

Reţeaua de socializare a introdus o nouă funcţie, numită Preventive Health, care permite monitorizarea stări de sănătate şi poate oferi recomandări personalizate.

Noul instrument este disponibil deocamdată doar în SUA și poate fi găsit prin căutarea pe Facebook sau prin accesarea unei reclame.

Doctor Facebook. Cum va funcționa noul serviciu

Preventive Health va lua în calcul sexul și vârsta utilizatorului, va monitoriza pulsul și tensiunea și astfel va putea face recomandări personalizate pentru fiecare utilizator.

Acestea vor include sfaturi privind administrarea vaccinului antigripal, recomandarea unor analize de sânge, dar și informații privind riscul de cancer. În cazul imunizării împotriva gripei sezoniere, de pildă, Facebook va oferi o mapare a personalizată a locurilor cu clinicile şi farmaciile în care este disponibil vaccinul.

„Ca medic, sunt conștient că fiecare pacient este diferit și prin urmare sfaturile și tratamentele trebuie să fie personalizate, ceea ce și facem. Scopul nostru este să salvăm vieți. Vom încerca în următoarele 6-12 luni să testăm interesul publicului pentru această opţiune”, a declarat pentru CNN dr. Freddy Abnousi, directorul departamentului de cercetare medicală de la Facebook.

El a mărturisit că idea i-a venit după ce tatăl spu a decedat din cauza complicaţiilor hipertensiunii arteriale de care suferea şi s-a gândit să ofere utilizatorilor reţelei de socializare un instrument de e-health simplu şi util în scop preventiv.

Datele utilizatorilor vor fi în siguranță, promite Facebook

Pentru realizarea acestui proiect, Facebook a colaborat cu American Cancer Society, American College of Cardiology, American Heart Association și Centers for Disease Control and Prevention.

În acest fel, utilizatorul are garanția că informațiile medicale pe care le primește sunt corecte și ușor de înțeles.

În momentul în care accesează noua funcție, utilizatorul va trebui să completeze sexul, vârsta și greutatea. Apoi va primi recomandări pentru prevenție: softul îi va spune ce analize de sânge ar trebui să facă, dacă este cazul să-și verifice tensiunea, să facă o mamografie sau un test Papanicolau.

În plus, utilizatorii își pot seta notificări, care să ne reamintească de aceste analize sau de programările pe care trebuie să le facă. Astfel, instrumentul lansat de Facebook va fi foarte util mai ales pentru bolnavii cronici, care trebuie să meargă regulat la medic și să-și facă anumite investigații, astfel încât boala lor să nu se agraveze.

În funcție de feedback-ul pe care îl va primi de la utilizatori, Facebook ar putea introduce noi opțiuni pe acest instrument, iar peste câteva săptămâni va fi lansată și o versiune în limba spaniolă.

Aflată încă sub impactul scandalului legat de Cambridge Analytica, compania a dat asigurări utilizatorilor că datele lor medicale vor fi în siguranță și nu vor ajunge la alte firme partenere.

Recent, Facebook a lansat în Statele Unite o funcție prin care utilizatorii sunt îndemnați să doneze sânge și să menționeze dacă sunt donatori de organe.