Cum este afectată industria hotelieră de COVID-19 și cine poate lucra remote

NewMoney 04/06/2020 | 14:41 Ştiri
Cum este afectată industria hotelieră de COVID-19 și cine poate lucra remote

Industria hotelieră se confruntă astăzi cu o criză majoră din cauza restricțiilor de călătorie instituite în toată lumea. Cât de rapid se va recupera sectorul hotelier regional în urma pandemiei COVID-19 va fi direct legat de eficacitatea măsurilor de izolare, este de părere Amalia Ștefan – specialist Travel Technology și co-fondatoare a proiectului Remote-Stories.com. 

”Deși se confruntă cu un nivel scăzut al ratei de ocupare ca urmare a anulărilor călătoriilor, hotelierii nu ar trebui să intre în panică. Rata de ocupare a oaspeților poate încetini în toate regiunile atunci când se confruntă cu o problemă precum COVID-19, dar ar trebui să fim pozitivi și să folosim acest timp pentru evaluarea angajaților, pentru refacerea KPIs și pentru a modifica business planul.  Hotelierii nu ar trebui să pună în aplicare nimic ce ar putea regreta mai târziu – cum ar fi reduceri dramatice de prețuri pentru a atrage oaspeții, sau concedierea personalului. Mai degrabă, ei trebuie să aibă o viziune pe termen lung a ceea ce este mai bun pentru afacerea lor”, spune Amalia Ștefan (foto stânga).

Pandemia COVID-19, încă o lovitură pentru industria HoReCa

Pe de altă parte, în ultimii ani industria HoReCA a fost grav afectată de scăderea continuă a numărului de muncitori disponibili, de gradul tot mai redus de candidați competenți și de fluctuația continuă de personal. O mare problemă, mai spune Amalia Ștefan, a fost și creșterea pretențiilor salariale fără a spori gradul de implicare și productivitate a personalului.

”Dacă este să ne gândim la industria HoReCA, singurul departament ce poate lucra remote este departamentul de rezervări. În același timp este o oportunitate pentru hotelieri să dezvolte segmentul Bleisure. <> sunt călătorii corporate, care adaugă și activități de agrement în șederea lor. Mai sunt cunoscuți sub denumirea de <> sau <>. De asemeanea, restaurantele și hotelurile ar trebui să ofere facilități pentru cei ce vor lucra remote în orașul lor sau aria lor”, detaliază Amalia Ștefan.

În același context, Mara Eliza Barza (foto dreapta), specialist Remote Work și co-fondatoare a proiectului Remote-Stories.com, spune la rândul său că, în această perioadă, a crescut mult numărul angajaților care lucrează de acasă și a companiilor care au devenit hibride sau total remote.

”În general, la nivel mondial, înainte de această pandemie, angajații din online și IT lucrau preponderent de la distanță. Companiile care au testat acest stil de lucru în perioada izolării la domiciliu și au înregistrat rezultate favorabile, cu siguranță vor continua să le ofere angajaților posibilitatea să lucreze remote sau hibrid. Trendul se va extinde în domenii precum banking, e-commerce, marketing, comunicare, social media, presă, customer support, educație, research, contabilitate ș.a. Însă, munca remote nu înseamnă să lucrezi doar de acasă. Lucrând remote poți lucra de oriunde. Având în vedere acest aspect, ca designer de interior și specialist în munca remote, recomandarea mea pentru companiile din HoReCA este să-și adapteze locațiile și pentru cei care lucrează de la distanță, întrucât îi va ajuta în susținerea business-ului pe termen lung”, completează Mara Eliza Barza.