Ce se ascunde în spatele Black Friday. Cinci motive pentru care a fost inventată această campanie

NewMoney 16/11/2018 | 10:48 Ştiri
Ce se ascunde în spatele Black Friday. Cinci motive pentru care a fost inventată această campanie

Black Friday  (Vinerea Neagră, tradus din  engleză) este o campanie care a apărut în Statele Unite în a două jumătate a secolului  trecut. Termenul de „Balack Friday”  a fost formulat pentru  prima oară în anii  `60, în Philadelplhia, și a fost atribuit blocajelor în trafic care urmează zilei  Recunoștinței.

Această zi  este sărbătorită în a patra  zi  din  noiembrie,  iar Black Friday este primma zi după ea. Practic are loc într-una  din zile în intervalul 23-29 noiembrie.

Fenomenul a fost împrumutat și în România  și a fost introdus pentru prima  dată de către retailerul online eMAG înpreună cu  Flanco, în  2011. Prima campanie a adus venituri  de circa 145 de milioane  de  euro. De câțiva ani, campania de Black Friday are loc în România  cu  o săptămână înaintea celei din  Statele Unite și se întinde pe o periodă de trei zile, promoțiile fiind extinse și sâmbătă și duminică. Dar care sunt de fat motivele pentru care se  desfășoară Black Friday?

Efectele Black Friday

  1. Așa cum a fost gândită în Statele Unite, Black Friday dă startul cumpărăturilor de iarnă. Magazinele vin cu oferte care să le permită cumpărătorilor să achiziționeze cât mai multe cadouri.
  2. Black Friday este și un exercițiu de marketing pentru magazinele care adoptă această campanie. Chiar dacă profiturile sunt aproape zero, magazinul atrage un număr foarte mare de clienți într-un timp extrem de scurt, iar o parte dintre ei rămân fideli și în alte peroade din an.
  3. Principalele obriecte cumpărate de Black Friday sunt electronicele și electrocasnicele. Campania de reduceri de prețuri are loc la final de an, perioadă în care mulți producători se pregătesc să lanseze modelele noi pentru anul ce urmează. Vânzările rapide le permite retailerilor, dar și producătorilor să-și golească depozitele de mode.lele mai vechi și să facă loc pentru realizarea de stocuri cu produse din noua generație.
  4. În campanie pot fi incluse chiar și produse de nouă generație, care pot fi lansate printr-o promoție de scută durată, iar în perioaada ce urmează prețul va crește, însă produsul a cîștigat popularitate în piață.
  5. Campania de Black Friday este un motiv de a da de lucru și industriei de curierat. Cum majoritatea retailerilor au flote relativ mici, care nu permit transportul de cantități mari de șproduse într-un tim foarte scut, aceștia apelează la companii de curierat care își rotunjesc veniturile cu serviciile oferite în perioada promoțiilor.

Foto: Mediafax