Afacerile Kaufland România au crescut în 2019 cu 9%, la 11,87 miliarde lei, iar profitul net cu 7,5%, la 847,66 milioane lei

Andrei Dumitru 09/06/2020 | 15:49 Ştiri
Afacerile Kaufland România au crescut în 2019 cu 9%, la 11,87 miliarde lei, iar profitul net cu 7,5%, la 847,66 milioane lei

Afacerile retailerului german Kaufland România au crescut anul trecut cu 9%, la 11,87 miliarde lei, iar profitul net cu 7,5%, la 847,66 milioane lei, potrivit datelor raportate de companie la Ministerul de Finanţe. Compania a anunţat marţi că vrea să ajungă la 160 de magazine până în 2024, de la 132 în prezent.

Comparativ, în 2018, retailerul a avut afaceri de 10,88 miliarde lei şi un profit net de 788,72 milioane lei.

Compania avea la finalul anului trecut circa 12.500 de angajaţi.

”Kaufland România dovedeşte în mod constant că este un lider al pieţei locale de retail, al patrulea după cifra de afaceri, aproximată la circa 11,87 miliarde lei, dar şi unul dintre cei mai mari angajatori din sectorul privat”, a anunţat marţi compania.

Anul trecut, Kaufland a generat valoare adăugată directă în România de aproximativ 461,7 milioane de euro, oferă 12.500 de locuri de muncă cu normă întreagă şi susţine aproape 48.000 de locuri de muncă în economia românească prin activitatea, investiţiile şi salariile oferite.

”Suntem în România din 2005 şi cu siguranţă putem spune că am construit o comunitate prin fiecare plus pe care l-am adus anual. Vom continua să investim în România şi să ne consolidăm poziţia de lider. Viziunea noastră este de a avea 160 de magazine până în 2024”, declară Marco Hößl, director general Kaufland România.

Kaufland România a precizat totodată că 85% din produsele de la raft sunt provenite de la furnizori români, iar din fiecare leu cheltuit la casă, 66% merg direct către afaceri româneşti.

”În plus, Kaufland este primul retailer care îşi reduce drastic consumul de plastic. Încă din 2018, compania întâmpină comunitatea cu soluţii proprii inovatoare prin lansarea unui concept de magazine realizate după o strategie anti-plastic. Acest demers presupune eliminarea a peste 90% din materialele consumabile de plastic de unică folosinţă utilizate. Cuantumul investiţiei în astfel de proiecte inovatoare, dar şi în altele de modernizare pentru extinderea reţelei Kaufland ajunge la aproximativ 807 milioane lei”, anunţă compania.

Venitul minim în companie a ajuns la 3.650 lei brut, la care se adaugă şi tichetele de masă, sumă ce poate creşte în funcţie de specificul socio-economic al fiecărei regiuni din ţară.