Afacerile Farmec au crescut cu 9% anul trecut, până la aproape 46 milioane de euro

Cristina Dobreanu 16/04/2018 | 11:30 Ştiri
Afacerile Farmec au crescut cu 9% anul trecut, până la aproape 46 milioane de euro

Producătorul clujean de cosmetice Farmec a raportat anul trecut o cifră de afaceri de peste 214 milioane lei (45,8 milioane de euro), în creștere cu 9% față de 2016.

Pentru 2018, a fost stabilit un program investițional de peste 11 milioane lei (2,4 milioane de euro), o mare parte din această sumă fiind alocată proceselor de retehnologizare și modernizare a producției, dar și dezvoltării rețelei magazinelor de brand, atât la nivel național, cât și internațional.

„Suntem primul și singurul producător român de cosmetice care dispune de o rețea proprie de magazine de brand și, după dublarea numărului de spații în 2017 (de la 11 la 21 de centre naționale), ne propunem să deschidem alte 10 magazine în 2018, în toată țara”, a declarat Mircea Turdean, director general al producătorului de cosmetice Farmec.

CITEȘTE ȘI: Ce schimbări surprinzătoare pregătesc proprietarii celui mai cunoscut brand românesc de cosmetice

Creșterea cu  peste 9% a Farmec din 2017 s-a datorat mai multor factori: modernizarea și extinderea portofoliului, pătrunderea pe noi segmente de piață, dar și evoluția semnificativă atât a rețelei magazinelor de brand Farmec și Gerovital, cât și a platformei online a producătorului.

Vânzările din magazinul online s-au ridicat la peste 7,1 milioane lei (1,5 milioane de euro), în creștere cu circa 23% față de anul 2016. Pe platforma online a fost înregistrată o medie de 5.000-6.500 de clienți lunari, iar valoarea medie a coșului de cumpărături a fost de 150 de lei (32 de euro).

CITEȘTE ȘI: Indicele NewMoney: Românii, printre cei mai neîngrijiți europeni

Reţeaua de magazine de brand deţinute de Farmec, până în martie 2018, cuprindea 8 magazine Farmec, amplasate în Cluj-Napoca, Arad, Brașov, Sibiu, Târgu-Mureș și Timișoara şi 13 magazine Gerovital care se găsesc în Cluj-Napoca, București (3 magazine), Constanța, Timișoara, Craiova, Ploiești, Suceava, Iași, Piatra Neamț, Galați şi Râmnicu Vâlcea.

Cristina Dobreanu a debutat în presa scrisă acum 12 ani, la România liberă. Apoi a scris la revistele de business și after business Income Magazine și Forbes România, și la portalul de business Profit.ro. A participat, în 2010, la proiectul “Study and information Programme for Young Journalists from South East Europe”, (Berlin, Germania), realizat de Konrad Adenauer Stiftung. Este specializată pe politică externă și macroeconomie, dar acoperă din punct de vedere editorial subiecte legate de lumea antreprenorială.